Se enkelt indlæg
Gammel 21-09-2021, 23:18   #794
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.737
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
2013 Inkompetent ministersvar

https://www.ft.dk/samling/20121/spoe...1569/index.htm

Spørgsmålets ordlyd:

Hvad synes ministeren er en rimelig behandlingstid for sager om tilskud til familier med børn med handicap?

Svarets ordlyd
Social- og integrationsministeren
Karen Hækkerup

Jeg vil opfordre til, at der indlægges pausefisk, så man kan finde nye talepapirer frem.

Jeg kan ikke sige generelt, hvilken sagsbehandlingstid der er rimelig. Nogle sager er jo enkle og tager kort tid at behandle, mens andre er svære og af den grund må tage længere tid. Det er jo udtrykkeligt fastsat i retssikkerhedsloven, at kommunalbestyrelsen skal behandle spørgsmål om hjælp så hurtigt som muligt, og derfor kan man sige, at går vi over i den anden grøft og siger, at der skal være nogle særlige krav om, hvad sagsbehandlingstiden skal være, risikerer vi meget nemt, at det vil blive opfattet som minimumstider, og det synes jeg egentlig heller ikke vi kan være interesseret i, for det vil også betyde, at nogle borgere ikke får hjælp så hurtigt, som de egentlig havde brug for.

At have en sætning, der lyder, at det skal være så hurtigt som muligt, forpligter, og det giver også i forhold til den vurdering, der har været fra Ankestyrelsen, mulighed for, at man, hvis en kommune smøler, kan klage over det, fordi det så vil blive betragtet som et afslag


SPØRGSMÅL

Er det blevet bedre i anno 2021?


Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat