Se enkelt indlæg
Gammel 04-09-2013, 10:25   #13
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.675
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Mette Frederiksen vs Ankestyrelsen

http://www.avisen.dk/slut-med-at-tvi...er_205060.aspx

"Det er grænseoverkridende for mig. Det er så voldsomt, at en myndighed kan pålægge et andet menneske at få en bestemt behandling," siger Mette Frederiksen

Derfor forslår hun en forsøgsordning i tre år, hvor syge, der ikke vil følge lægens og kommunens anbefaling til behandling, kan bede regionen om en anden lægelig vurdering af deres behandlingsmuligheder.

Hvis den syge stadig afslår forslaget om medicinering eller anden behandling, så fortsætter sygedagpengene alligevel.


Ja, kære Mette Frederiksen men nu har din Ankestyrelse besluttet noget andet end hvad du, som folketingspolitiker og minister, ønsker dig.

Så hvis en borger ikke kan mere og afslår tilbud om lumbal operation, så stoppes sygedagpengene stadig. Fremover vil vi se, hvor hurtig KL og kommunerne følger op på denne principafgørelse.

Dansk Handicapforbund v Stig Langvad skriver til Mette Frederiksen:

http://www.handicap.dk/dokumenter/br...-brug-af-tvang



Kære Mette

Jeg er mildest talt rystet over de sidste dages afgørelser. Først Ankestyrelsens afgørelse om, at kommunerne kan stille krav til borgerne om at tage lykkepiller som forudsætning for at kunne modtage henholdsvis sygedagpenge og førtidspension. Dernæst Silkeborg kommune, der har tvunget en borger til behandling med elektrochok som forudsætning for at modtage et fleksjob.

Det er min overbevisning, at disse beslutninger er truffet i strid med gældende internationale konventioner, og jeg er sikker på, at det ikke er beslutninger, danskere generelt støtter op om.

Jeg vil på det kraftigste opfordre dig til at få stoppet denne praksis, der har karakter af overgreb på borgerne.


Med venlig hilsen

Stig Langvad

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 04-09-2013 kl. 10:31.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat