Se enkelt indlæg
Gammel 06-11-2017, 23:33   #1
hveps
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-11 2015
Indlæg: 5
Styrke: 0
hveps er ny på vejen
Unhappy rehab og autisme

Min søn er 24 og er blevet udredet for Autisme iår! (kunne ikke få Jammerbugt komm til at få det gjort før...) Har lige fået at vide idag, at han vil blive indkaldt til rehab møde om 1 1/2 uge (jeg er partsrepræsentant) Komm har været igang på dette pkt før, men har aldrig gennemført det... Dvs at der ligger en gl lægerapport, som de mener er ok ( dengang var han ikke autist...)
På et møde først på året fik jeg at vide at nu kunne han ikke længere få STU (hvilket er løgn: skal påbegyndes inden det 25 år) De vil gøre meget for at afskære ham fra en udd ( det er hans drøm at få en udd - han har afsluttet 9 kl på efterskole, som jeg betalte - og har INTET lavet siden) Jeg har aldrig fået hjælp, han har aldrig fået hjælp - vi har aldrig fået hjælp!
Efter hans udredning, fik han en lejlighed i Brovst (30 km herfra), og komm flyttede hans folkereg adresse d. 15/2 2017! Han har ALDRIG overnattet i den lejlighed!
Jeg er ved at blive virkeligt bange for hans fremtid - hvad gør jeg? Er Rehab den rigtige løsning for en autist, der så meget mangler kognitiv træning? Er der her en vej frem, som man kan tro på og som ikke er en spareforanstaltning? Han er nu fuldstændig afhængig af computerspil, kommer ikke ud, bytter om på nat og dag, og kan fx ikke tage bussen... Kan han få hjælp til disse problematikker vha rehab? Han har prøvet selvmord, og fik skideballer istedet for hjælp................
Kort: er det rigtigt at bruge rehab i denne situation? er det ok at bruge gl lægerapport? Det var en overlæge fra børne og ungdomspsyk, der udredte ham, over 4 gange - er det rigtigt slet ikke at inddrage hende eller hendes rapport og anbefalinger? Er det iorden at fornægte anbefalinger fra Viso-konsulenten, og en rapport fra en privat kompetent psykolog, som sønnen havde været ved 10 gange? Er det iorden at jeg er parkeret på førtidspension - "så jeg bedre kan gå hjemme og passe min dreng" ...jeg er udd cand phil i Kommunikation, og har gennem disse år mistet min udd...

Nogen der har et navn på en relevant advokat, der tør gå i retten med Jammerbugt kommune??????
hveps er ikke logget ind   Besvar med citat