Se enkelt indlæg
Gammel 11-06-2010, 16:39   #19
hnb
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2010
Indlæg: 53
Styrke: 15
hnb er ny på vejen
[QUOTE=popiae;109347]1. Det lyder til at de vil "handle" med sygedagpengene? (I skal nok forvendte afslag på ansøgning efter §17).

Enig!

Sagsbehandler fremhæver flg. fordel:
"Fordelen ved at søge efter § 17 er, at der bliver åbnet op for sygedagpengeudbetalingen med tilbagevirkende kraft og frem til en afgørelse foreligger samt at din far får en afgørelse i f. t. om han er pensionsberettiget nu. En ulempe kan jeg ikke rigtig se at der skulle være ved det"

Hvad tænker I??


3. Kommunen har selv været inde på pensionsansøgning efter §18, hvorfor I ikke bør gå med til en §17, hvor I højst kan få sygedagpengeforlængelse på 3 mdr.


Jeg har konfronteret sagsbehandler med dette og til pkt 3 har sagsbehandler svaret flg.:

"Der er ikke påbegyndt en pensionssag, det er vigtigt at gøre det klart. Jeg kan godt se, at en sagsbehandler i november 2008 skriver det i opfølgningsplanen, men der sker ikke mere i sagen i den retning. I januar 2009 handler det om afklaringsforløb og ikke pension – det er selvfølgelig en fejl herfra, at det ikke er gjort tydeligt for jer, at det som sagsbehandleren skriver i november 2008 ikke har ført til at en pensionssag er påbegyndt. Men det blev i januar 2009 vurderet af ny sagsbehandler at der var brug for et afklaringsforløb og da det var afsluttet sidste sommer/efterår var der helbredsmæssige problemstillinger der skulle afsluttes. Punktum"

4. Sygedagpengene bør (med ovenstående) forlænges til afklaring af fleks eller pension. Stk4, eller stk 2 yderligere afklaring(arbejdsmæssigt eller/og lægeligt) Se i sygedagpengeloven §27 og §28.

Til pkt 4 har sagsbehandler svaret:
Der kan ikke indstilles efter § 18 nu samtidig med udbetaling af sygedagpenge.
Hvis der skal indstilles nu jf. § 18 vil det skulle foregå på kontanthjælp, og om man i kontanthjælpsafdelingen vil vurdere at der er dokumentation til dette kan jeg ikke vurdere. Sygedagpengeudbetalingen alene kan genoptages såfremt han søger jvf § 17 nu. Hvis han får afslag jvf § 17, kan han til enhver tid søge om at blive indstillet igen og den kommende sagsbehandler kan indstille jf. § 18 – der er ingen regler for hvor mange gange man kan søge som borger, eller hvor mange gange en sagsbehandler kan indstille efter § 18. Der er ingen betingelser for dette.


Jeg skal melde tilbage i starten af næste uge om vi ønsker at søge pension jvf. §17 eller videre afklaring på kontanthjælp.

Hvad er ulempen ved at vælge sidstnævnte? Vi vil under alle omstændigheder klage over sygedagpengestop, når afgørelsen kommer.

Håber på nogle gode råd

5. Vedr ressourceprofil, har i ret til at HELE ressourceprofil godkendes af Jer. Og altså ikke kun dele af den. Selvsagt I skal fastholde at hele profilen er en beskrivelse af sandhenden/virkeligheden.

Popiae, ved du om matchgruppe og visitationskategori skal fremgå af ressourceprofilen? Skal kontaktforløb, herunder opfølgningssamtaler endvidere fremgå? Eneste kontaktforløb nævnt i ressourceprofilen er den dag, hvor min far blev henvist til kontanthjælp?!

Håber at I kan følge min tråd alligevel

Sidst redigeret af Stezu; 12-06-2010 kl. 11:47. Årsag: indlæg lagt sammen - skriv venligst til flere i samme indlæg og brug rediger-funktion ved tilføjelser
hnb er ikke logget ind   Besvar med citat