Se enkelt indlæg
Gammel 07-06-2016, 18:19   #7
Mr x
Hjemmevant på K10
 
Mr xs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Indlæg: 216
Styrke: 14
Mr x er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af picasso Se meddelelser
Jeg har været på ftp i 5 år, og er i dag 42 år.
Var lige forbi min veninde som der er advokat, hun spurgte til min pensionsopsparing. Ved jeg er kommer på pension i så "ung" en alder, han jeg næsten ingen firma opsparing. Dette bekymre mig HELT vildt �� Hvad gør i? Tænk at skulle leve af folkepension fra 68-�� Det bliver der bare ikke meget sjov i gaden af. Jeg indbetaler naturligvis til supp.

Er jeg den eneste som tænker så langt, eller er det tåbeligt? Hvad er jeres holdning til pensionsopsparing? Gør I noget?
Jeg indbetaler max på ratepension, da jeg som dig kun har små pensionsopsparinger.
Herved reducere jeg lidt modregning i ftp, men det jeg sparer nu i modregning, kommer nok som modregning i folkepensionstillæg, medmindre reglerne er lavet om, om mange år.

Se mine indlæg på min profil, til mine grunde i diverse tråde jeg har deltaget i omkring modregning.

Har du ingen ekstra indtægter ved siden af Ftp, som f.eks. løbende TAE over indtægtsgrænsen, tror jeg ikke det kan betale sig for dig at spare op ekstra på pensionsopsparing, medmindre du har svært ved at lægge noget til side nu.

Forvent ikke svar på ekstra spg., da jeg har andet personligt at sloges med.
Håber du kan bruge mit input til at træffe et valg.
Mr x er ikke logget ind   Besvar med citat