Se enkelt indlæg
Gammel 10-05-2012, 07:15   #31
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Måske en side for førtidspensionister, der prioriterer RL sociale arrangementer, udflugter, m.m. (kun fantasien sætter grænser) lokalt eller regionalt. Jeg er sikker på at der også til sådanne arrangementer, og det kunne jo i realiteten være hvad som helst, kunne søges støtte, måske endda til drift af siden i sig selv.

Det er bare pokkers svært at finde nok mennesker med tilstrækkelig overskud og kræfter til at organisere noget sådant, ligesom at arrangementerne skal holdes nede i et prisleje som er overkommeligt for FPere.

Jeg ville tro at der ville være nødt til at stå en forening bag, enten en eksisterende eller en der er stiftet til formålet.

En anden mulighed kunne være at man melder sig ind i en forening, patientforening eller en forening der dækker et område man interesserer sig for, og som medlem af den forening, begynder at efterspørge sociale arrangementer.

En anden mulighed er at man giver sig til at deltage i aftenskolekurser, eller tager på højskoleophold, dette kan man som FPer som regel gøre til omkring ½ pris. Derigennem kan man også møde andre ikke-pensionister. Man kan spørge sig for hos sin kommunes kultur og fritidsudvalg, om mulighederne for tilskud til deltager betalingen, nogle kommuner giver per automatik tilskud, andre har lidt mere snørklede regler.

Men det kan være svært at sidde som førtidspensionist og finde lige det rette til at få en ud i verden igen. Man skal se på hvad der interessere en, eller prøve at tænke på, hvad var det nu man dengang, før man blev syg, gik og tænke på at det havde man lyst til at gøre, når man en dag fik tid.

Hvis man selv har nogle færdigheder man mener andre ville have interesse i at lære, så er der også mulighed for selv at blive aftenskolelærer, jeg underviste selv i Engelsk på aftenskole 4-6 timer om ugen da jeg i sin tid blev FPer, og fik derigennem tilbudt og tog voksenpædagogisk uddannelse, et kursus der løb over et år med 3 timer om ugen.

En anden mulighed er at finde et lokalt brugerstyret værested for f.eks. førtidspensionister, jeg har prøvet at google her

Blot nogle få forslag

Mvh
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat