Se enkelt indlæg
Gammel 12-01-2018, 11:58   #27
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Begynder Se meddelelser
@ vovse, min udfordring er netop, at jeg i en arbejdssituation ikke siger fra. Jeg knokler derudaf, og det jeg ikke når på arbejdet, tager jeg med hjem, hvis det er muligt.
Du må på en eller anden måde have gjort dig nogle erfaringer om hvad der sker når du har overskredet dine grænser. Og de erfaringer skal du bruge.

Det her er rigtig vigtigt, for du skal ikke forvente, at andre tager disse hensyn til dig.

Hvis du f.eks. har erfaret, at du har det rigtig dårligt de næste 3 dage hvis du sidder ned og arbejder i 3 timer, jamen så siger du fra efter 2 timer. Henvend dig til din kontaktperson på stedet og sig, at nu kan du ikke klare mere i dag, og så gå hjem.

Hvis du ikke siger fra, så er konsekvensen oftest, at du lander på en forkert hylde i det sociale system. D.v.s. at du måske bliver visiteret til fleks selvom du reelt er berettiget til førtidspension, eller bevilget revalidering selvom du burde have fleks.
D.v.s. at du kommer til, at kæmpe med det sociale system endnu længere.

Tro mig, jeg har lært det på den hårde måde.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Begynder Se meddelelser
Lige nu føler jeg mig som den absolut svage part, sagsbehandleren omgås sandheden let tilfældig, undlader at gøre mig opmærksom på basale ting, når jeg spørger, bliver jeg mødt med tavshed.
Hvis hun ikke besvarer dine spørgsmål på møderne, så går du hjem og skriver dem på et stykke papir (eller har gjort det inden du går til mødet), og så afleverer du det ved skranken i jobcenteret, og beder om kvittering på, at det er modtaget.
Og hvis du så ikke får svar indenfor din kommunes svarfrist, så klager du til jobcenterchefen.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Begynder Se meddelelser
En diktafon kunne også være god. Dog tror jeg, at jeg ville gøre opmærksom på, at jeg ville optage mødet.
Det ville jeg ikke gøre. Der er en meget stor risiko for, at din sb vil nægte dig at optage, og har hun først gjort det, så du ikke optage fra jeres møder.
Jeg vil hellere anbefale at du optager skjult, går hjem og lytter det igennem, og hvis hun har sagt noget der lyder underligt, så sender du hende en mail hvori du skriver, at "på vores møde sagde du yyyyyyyyyyyy xxxxxxxxxxx, har jeg forstået dette korrekt?".

Citat:
Oprindeligt indsendt af Begynder Se meddelelser
Hvordan er praksis for, hvordan man aflevere en klage? Jeg har en del bilag jeg gerne vil have med.
Uanset hvad du skal aflevere på kommunen, så bør du altid aflevere det mod kvittering. ALT.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat