Se enkelt indlæg
Gammel 23-09-2012, 12:16   #10
Mariepigen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2006
Lokation: Sjælland
Alder: 49
Indlæg: 205
Styrke: 18
Mariepigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Øh enhver sag der kommer til Ankestyrelsen skal vurderes, om den skal tages op som en principiel sag. Når en kommune ikke er enig i Det Sociale Nævns afgørelse (dvs. medhold til borger), så har Det Sociale Nævn 4 uger til at afgøre, om de vil fastholde eller ej. Og hvis de fastholder, så bliver den sendt til Ankestyrelsen (fordi kommunen ønsker den bliver taget op som principiel sag), som så her vurderer, om de vil tage den op som en principiel sag. Hvis ikke de ønsker at tage sagen op, så gælder afgørelsen fra Det Sociale Nævn. - Læs selv retsikkerhedsloven § 63.


Jeg kender godt reglerne. Det jeg ikke forstår er at du skriver at hver gang en kommune klager bliver sagen afjgort i ankestyrelsen.

Jeg læser det som om at alle sager kommunerne klager over bliver afgjort i ankestyrelsen, men det er ikke alle sager som borgerne klager over det bliver afgjort i ankestyrelsen


De første linjer kan vi ikke svare på Mariepigen, det kan dog muligvis være noget i forbindelse med, at kommunen har argumenteret/kommenteret til din sag til Ankestyrelsen, da de sendte den til Det Sociale Nævn i første omgang. Eller nogen kommentarer fra Det Sociale Nævn. Det er derfor, det er bedst, du snakker med dem fra Ankestyrelsen. Du kan evt. indhente aktindsigt fra Ankestyrelsen, så du kan se, hvad der er skrevet osv.... (det kan du bede om hvis du ringer til dem - man kan sagtens bede aktindsigt mundtligt).

Men resten af linjerne lyder til, at Ankestyrelsen hjemviser sagen helt til kommunen, som så skal afgøre, om du er omfattet af personkredsen...
Så det må tage lidt tid endnu, før du får at vide, om du er berettiget til dine merudgifter § 100.
JEg ved godt jeg ikke kommer udenom at ringe, det også fint nok. Det er bare fordi det er sq lidt surt at gå og gruble en hel weekend fordi man ikke kan ringe til ankestyrelsen før mange.

men mange tak for hjælpen
Mariepigen er ikke logget ind   Besvar med citat