Se enkelt indlæg
Gammel 14-12-2009, 21:41   #5
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trold Se meddelelser
Hvis du har søgt om hjælp til enkeltydelse (§ 81) har du udfyldt et skema bl.a. med økonomiske oplysninger.

Hvad er det der volder jeg problemer på ansøgningsskemaet?

Jeg er på kontanthjælp og har søgt om hjælp til tandlægeregninger nogle gange, men man skal være forberedt på, at få afslag og så anke det.
Hvis man på forhånd ved, at man ikke har tænkt sig at anke et evt. afslag, så vil jeg vove at påstå, at det er spild af tid at udfylde ansøgningsskemaet.

Der har for nylig været en tråd om samme emne, hvis i søger på "enkeltydelse" vil jeg tro, at den kommer frem.
Som jeg skrev så er det bl.a. omkring min pensionsopsparing. Er det hele indestående de skal have at vide?

Så står der også formue... gælder det også hvad der står på budgetkonto og ens lønkonto? Jeg kan jo sagtens skrive et øjebliksbillede ud hvad der står på mine konti, men det er jo kun nu og her.

Jeg er også i tvivl omkring noget med min husleje... er det den rene husleje eller må jeg regne diverse gebyrer osv. med som jeg også betaler til hver måned via min husleje?

Så er der indtægter pr. måned.. hvordan skal jeg regne det ud? Jeg er på sygedagpenge og får pr. 4 eller 5 uger. Det kan jo omregnes til månedsudbetaling på 117 måder. Umiddelbart ville jeg gange med 52 uger for et år og dividere med 12,men det bliver jo ikke rigtigt, da noget af udbetalingen i januar i år indeholder dage fra december 08 til "gammel" skattetakst.

Kan man anke et afslag? Og hvem sender jeg så anken til?

Jeg har kigget på mange tråde om emnet efterhånden og har også deltaget i bl.a. den her http://www.k10.dk/showthread.php?t=9715, men må indrømme, at jeg er altså ikke blevet klogere

Findes der overhovedet ikke en vejledning på nettet til hvad præcis det er for tal kommunen skal have?
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab

Sidst redigeret af hla72; 14-12-2009 kl. 21:44. Årsag: glemte noget
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat