Se enkelt indlæg
Gammel 18-06-2018, 13:50   #18
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser

Selv om kommuner har oplysningspligt og har pligt til at finde den lovgivning som eventuelt kan hjælpe den pågældende borger så er der desværre mange kommuner som gør det stik modsatte.
Medarbejderne i nogle kommuner lyver gerne, især mundligt, hvis de kan sørge for at borgeren ikke kommer til at koste kommunekassen penge.
Hvis de kan bilde borgeren ind, at der ikke er noget at komme efter, så borgeren opgiver, så er pengene jo sparet.

Ved ikke om du har hørt om Den Uvildige Konsulentordning på Handicapområdet DUKH?

Jeg synes bestemt at du skal kontakte dem for hjælp til hvordan du kan komme videre, du kan læse deres kontakt oplysninger på dukh.dk
Det er jeg smerteligt bevidst om, at de ikke spiller med åbne kort. Meget svært at navigere i!!!! Men jeg har idag været på jobcenter, blevet bedt om at søge 2 jobs gå over og hentet ansøgning til kr-hjælp og meldt mig ledig på Jobnet! Det var tydeligt at de ikke er vandt til at håndtere en situation som min! De har ikke en linje at køre efter!
Men nu er det gjort og jeg skal til samtale på mandag. Tager min mand med og så må vi jo se hvad de siger til det alt sammen! Jeg har intet fra kommunen fra min tid i arbejdsprøvning. Men jeg har alle mine lægepapirer og diverse undersøgelser og statusattester. Hvis jeg er heldig kan jeg grave gamle mails op fra sagsbehandler.
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat