Se enkelt indlæg
Gammel 15-06-2010, 15:51   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af superhoax Se meddelelser
Kære K10, Beskæftigelses og integrationsforvaltningen har i min sag instillet til socialforvaltningen, at der påbegyndes sag om førtidspension.

Dette er nu 3 mdr. + 1½ uge siden. Er der en fast procedure for hvad man som borger kan og skal gøre, når fristen overskrides i Københavns Kommune?

Hvor skriver man for eksempel hen hvis der skal skrives?

Ps mange tak for et superforum
Når sagsbehandlingstiden på 3 mdr. er overskredet og ikke kan nåes inden, skal de skriftligt meddele dig, hvornår sagen så kan afgøres.

Kontakt gerne forvaltningen (dem som behandler din sag) og hør, hvorfor du ikke har hørt fra dem eller fået nogen underretningsbrev, da sagsbehandlingstiden på 3 måneder er overskredet.

Proceduren gælder i hele landet. Det står i retsikkerhedsloven § 3 stk. 2, at de skal underrette borgeren skriftligt, hvis de ikke kan overholde sagsbehandlingstiden.

Jeg kan lige også henvise til en paragraf i førtidspensionloven:
§ 24 stk. 3
Stk. 3. Kommunalbestyrelsen skal som hovedregel træffe afgørelse senest 3 måneder efter tidspunktet for sagens påbegyndelse, jf. stk. 2. Kan afgørelsen i særlige tilfælde ikke træffes, inden der er forløbet 3 måneder, skal ansøgeren have en nærmere redegørelse for, hvad der er årsag til den forlængede sagsbehandlingstid, og meddelelse om, hvornår sagen forventes afgjort.

Man kan læse mere her i kapitel 3 i denne lov: https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=126571#K3

Sidst redigeret af curls; 15-06-2010 kl. 17:25.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat