Se enkelt indlæg
Gammel 15-08-2014, 18:53   #44
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser

[B]I nogle tilfælde kan det være meget svært selv at afgøre, om en sag er en arbejdsskadesag eller en erstatningssag -
Ja, det må man da sige.

Jeg er meget overrasket over, at en skade, som er pådraget under frivilligt arbejde kan betrages som en arbejdsskade, det havde jeg aldrig forestillet mig.

I vores boligselskab har jeg flere gange fået oplyst, at beboere, som deltager i frivilligt arbejde i afdelingen (f.eks. male legeredskaber og bænke) ikke er dækket af nogen forsikring, medmindre de selv har en fritidsulykkesforsikring.

Umiddelbart kan jeg forestille mig, at det kan betragtes som en arbejdsskade hvis en person, som er ansat i virksomheden beder en anden om, at hjælpe med en opgave.

Hvis det derimod er en afdelingsbestyrelse, som tager initiativ til en arbejdsweekend, så kan jeg forestille mig, et der ikke er noget at gøre, eftersom boligselskabet på ingen måde har opfordret til det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat