Se enkelt indlæg
Gammel 25-10-2017, 15:01   #5
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af snoozz Se meddelelser
FJolle nu kender jeg jo lidt til dig udover 2 sætninger her.

Hvis du har KOL med 55% lungekapacitet, så skal du slet ikke være på kontanthjælp eller fleksjob, det hedder førtidspension.

Og du kan glemme alt om 225-timers reglen, den gælder for raske ikke syge mennesker.

Hvis du allerede er trukket 1000 kr pr måned kan du få dem efterbetalt (jeg fik dem selv tilbage for 8 mdr, da kommunen opdagede jeg faktisk have kræft).

Du skal i al fald på ingen måder finde dig i "skånejob 5 timer om ugen".

Grunden til de gerne vil have det er at så er det Statskassen og ikke kommunekassen der skal betale.

Går det helt i fuck og skuddermudder, så flyt til en anden kommune, bare midlertidigt.

Få din førtidspension og flyt tilbage igen. Kommunen kan ikke tage den når den først er bevilget (fik min i fængslet) uanset hvilken kommune du flytter til (den du plejer at bo i)

Der er lign sager fra København hvor folk med amputerede ben og lign ikke kunne få førtidspension, sikke noget pladder gg.
Man bestemmer desværre ikke selv om man er omfattet af 225-timers reglen.
Det gør kommunen.

Men når de træffer afgørelse ift sanktion, når "tiden er gået" og man ikke har timerne, er man i sin fulde ret til, at klage over det.

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=186736
Denne principafgørelse siger mere eller mindre, at hvis man kan klare bare 5 timer om ugen, skal man ikke nødvendigvis fritages.
Vil du mene at en der kan arbejde f.eks. maks 6 timer om ugen er rask?
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat