Emner: Syg igen
Se enkelt indlæg
Gammel 10-12-2016, 21:21   #33
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Ja, det er rigtigt, jeg er sygemeldt med kroniske smerter i bevægeapparatet.

Stationær i kommunens regi betyder at du har en sygdom som ikke forventes at kunne blive forbedret.

Egentligt skal der jo en lægeudtalelse til for at kunne erklære dig stationær, efter sigende skal lægen helst skrive at patientens tilstand er stationær og varig, men det ses altså, som i mit tilfælde at kommunen selv finder på at erklære borgeren stationær, uden lægens ord for det, så de kan raskmelde ham/hende og slippe for flere udgifter.

Det er en lidt skizofren fornemmelse, for sygdommen skal være stationær/varig for at man kan blive godkendt til flexjob, så alle syge i systemet som drømmer om et flexjob higer efter at blive erklæret stationær, det er simpelthen forudsætningen for at komme videre.
Samtidigt er det knapt så rart at blive erklæret stationær når kommunen samtidigt opfinder et timeantal man kan arbejde og ud fra dette fiktive timeantal og den selvopfundne stationære tilstand beslutter at man ikke kan få flex fordi man er for rask i forhold til målgruppen.

Jeg sad for øvrigt og læste i begyndertråden igen og opdagede lige denne tråd om fastholdelsesflex som måske kan interessere dig hvis du ikke selv har fundet den.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=30909

Sidst redigeret af Nørd; 10-12-2016 kl. 21:24. Årsag: Stavefejl
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat