Se enkelt indlæg
Gammel 10-06-2014, 21:04   #1
Gekko
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2011
Lokation: De nordlige himmelstrøg syd for månen
Indlæg: 84
Blog Indlæg: 7
Styrke: 13
Gekko er ny på vejen
Fra arbejdsgivererklæring til fleksjob, er det muligt???

Kan en arbejdsgivererklæring fra mit praktiksted fremskønne muligheden for et fleksjobbevis?

I næste måned afslutter jeg mit forlængede praktikforløb, og praktikstedet er interesseret i at ansætte mig i et fleksjob på 11 timer om ugen. Det er hvad jeg er kommet op på i timer.

Det har været min 2. praktik og timetallet har ca. ligget på det samme i begge praktikker.

Det er endnu ikke afgjort, hvad jeg skal når denne praktik afslutter, men alt peger i retningen af et fleksjob, hvis jeg skal have muligheden for at komme tilbage på arbejdsmarkedet igen - dog har kommunen undgået dette område til hver samtale vi har deltaget i indtil videre - og selvfølgelig har jeg ligesom mange andre fået endnu en ny rådgiver, som jeg skal til samtale ved når praktikken slutter.

Mit praktiksted er ikke i tvivl om at jeg er kandidat til et fleksjobbevis baseret på min arbejdsevne. Jeg har ydet mit bedste og presset mig så langt op i tid som det var muligt, men de 11 timer pr. uge er det absolutte max antal for mig. Og de vil gerne ansætte mig, hvis jeg får dette bevis, da jeg jo ikke kan leve for løn som svarer til 11 timer om ugen.

Mine spørgsmål følgende:

- Kan en arbejdsgivererklæring fra mit praktiksted (om de ønsker at ansætte mig i et fleksjob), fremskønne muligheden for at få tildelt et fleksjobbevis?

eller vil det ikke have nogen effekt?

- Er der noget praktikstedet kan gøre for at hjælpe mig videre mod et fleksjob så jeg kan blive ansat på stedet?

Gekko
Gekko er ikke logget ind   Besvar med citat