Se enkelt indlæg
Gammel 02-04-2013, 21:17   #16
Jasv
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2012
Indlæg: 77
Styrke: 12
Jasv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Dyrmose Se meddelelser
Så er der kommet nyt i min sag, men først tak til jer som har skrevet til mig i denne tråd

Jeg har i dag modtaget svar fra BAN hvor jeg får medhold i de fleste af mine klagepunkter

Jeg gengiver herunder selve brevet ved at skrive det af så jeg får det hele med der vil nok være en bemærkning eller 2 undervejs som står for egen regning og jeg vil sætte dem i parentes lige under det afsnit som det gælder.

Svar på klage
Beskæftigelsesankenævnet har behandlet din klage over at Billund kommune den 24. maj 2012 har givet dig afslag på fleksjob.

Dette brev er inddelt i fire punkter:
1. Afgørelse
2. Begrundelse
3. Retsregler
4. Klagevejledning

Afgørelse
Vi hjemviser sagen til fornyet behandling. Det betyder, at kommunen skal behandle din sag igen og træffe ny afgørelse.

Du skal være opmærksom på at en ny behandling godt kan føre til den samme afgørelse i din sag.

Hvem har truffet afgørelsen i sagen
Afgørelsen er truffet af nævnsformanden.

Begrundelsen for afgørelsen sådan vurderer vi sagen

Vi vurderer at kommunens afgørelse er så mangelfuld at nævnet ikke kan tage stilling hertil.

Hvad skal kommunen foretage sig?

Kommunen skal begrunde afgørelsen og tage stilling til de argumenter du har fremført i sagen.

Det bemærkes i den forbindelse at teamet godt kan komme til en anden afgørelse, end indstillet af sagsbehandler, men at det så kræver, at begrundelsen fyldestgørende for, at der kommes til et andet resultat.

En ny afgørelse fra kommunen
Kommunen skal derefter igen tage stilling til, om du har ret til fleksjob.

hvad har været afgørende for resultatet
Vi har lagt vægt på at der mangler oplysninger om hvad kommunen har lagt vægt på ved vurderingen at det ikke skønnes at arbejdsevnen er væsentligt reduceret og nedsat i forhold til ethvert erhverv. Kommunen henviser her til beskrivelsen af praktikforløbet, uden at gøre opmærksom på hvad der har været afgørende.

Endvidere har kommunen ikke forholdt sig tilstrækkeligt til timetallet. Såfremt kommunen er af en anden opfattelse af timetallet end du, må kommunen nærmere redegøre herfor ved at indhente oplysninger fra arbejdsgiver om forløbet af dagen herunder hvad det er for pauser der er holdt, om det er tale om ekstraordinære pauser samt om omfanget af effektiviteten i de timer du har arbejdet.

Det bemærkes at kommunens oplysninger om en stabil tilknytning til arbejdsmarkedet ikke har betydning såfremt der er opstået helbredsmæssige problemer, der gør at der ikke længere kan være tale om den samme tilknytning.

Derudover har kommunen ikke forholdt sig til dine oplysninger om at du ikke kan bruge dine IT kompetencer i almindelige arbejdsforhold. Det bemærkes i denne forbindelse at det er oplyst at du ikke kan holde ud at sidde for længe, hvorfor en videreuddannelse vil være problematisk.

Ydermere er det oplyst at du ikke længere lever sammen med din samlever, nævnet forstår derfor ikke kommunens begrundelse for afslag på fleksjob med et godt og velfungerende netværk, hvorfor kommunen må begrunde dette nærmere.
(vil det sige at hvis man har et godt netværk eller en samlever så kan man ikke få fleks?????)

Endelig har kommunen ikke forholdt sig til de lægelige oplysninger i sagen herunder speciallægeerklæring Klaus Hanisch, der anfører at du ikke kan bestride et ordinært arbejde, ligesom kommunen ikke har forholdt sig til, at kommunens egen lægekonsulent har anført at der er tale om en varig og væsentlig funktionsnedsættelse.

Sagen er derfor ikke tilstrækkeligt oplyst til at kommunen kunne vurdere, om du har ret til et fleksjob.

Vi bemærker at kommunen skal sikre sig at en sag er tilstrækkeligt oplyst, før der træffes afgørelse, og at afgørelsen skal være fyldestgørende begrundet efter forvaltningslovens regler.

Hvad betyder hjemvisningen?
Hjemvisningen af sagen betyder, at den er afsluttet i nævnet og sendt tilbage til kommunen. Kommunen fortsætte behandlingen af din sag og træffe en ny afgørelse.

Klage over kommunens nye afgørelse
Du kan klage over kommunens nye afgørelse efter de almindelige regler, dvs. ved at henvende dig til kommunen inden for 4 uger.

3. Retsregler
anvendte retsregler m.V.

her er de retsregler som vi har truffet afgørelsen efter. retsreglernes folde ordlyd finder du på www.retsinformation.dk

Såfremt i gerne vil have de enkelte paragraffer der er brugt og deres ordlyd så til føjer jeg dem gerne hvis de kan være nogle herinde til hjælp

Ja,tak - meget gerne.
Jasv er ikke logget ind   Besvar med citat