Se enkelt indlæg
Gammel 06-10-2011, 02:04   #4
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Buster

Først undskyld jeg først vender tilbage nu.Desværre kan man ikke lave direkte link til Ankestyrelsens principafgørelser, ligesom der søgemaskine eft. min mening er dårlig. Måske er der en mening med dette.

Beklager derfor jeg ikke har lagt bedre henvisning ind til at finde kilde:

Men har nu selv gjort et par forsøg, og hvis du gør flg. skulle den komme som nr. 3 på listen:

søgeord: højesteret

afgørelsesår: 2009

Og der ligger samtidig et par stk.'er til om yderligere uddybning af netop denne højesteretdom vedr. genoptagelse af en arbejdskadesag:

Kort resume fra nr. 239-09:

Citat:
Af dommen fremgik

• at arbejdsskadesager skal genoptages, hvis der er en væsentlig ændring af de helbreds- og/eller erhvervsmæssige forhold. Myndigheden skal ikke vurdere, om der er årsagssammenhæng mellem de væsentligt ændrede forhold og arbejdsskaden og

• at når sagen er genoptaget, finder formodningsreglen anvendelse, hvorefter et påvist tab af erhvervsevne, et varigt mén eller en persons død anses for at være en følge af arbejdsskaden, medmindre overvejende sandsynlighed taler herimod. § 12 finder anvendelse ved fastsættelsen af erstatning.


Nærværende sag blev behandlet i principielt møde som supplement til Principafgørelse 146-09.
Min tidl. ref. her i tråden

Sidste nr. 145-09 knap så interessant, da den bare handler om at Ankestyrelsen må ændre praksis pga. Højesterretsdommen (har forsøgt at søge på deres site, men lykkes umiddelbart ikke) og gør det via denne principafgørelse. Der er mere kød på de to citerede herinde på tråden.

Håber ovenstående er til hjælp.

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat