Se enkelt indlæg
Gammel 07-10-2014, 07:20   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Har lægen et ansvar? 21 minutters arbejdsuge sendte Ann i seng på arbejdsstedet

http://www.fagbladet3f.dk/nyheder/fa...9%3A00+%2B0200

"En arbejdsskade, en hjertesygdom og fem rygoperationer havde Ann Charlotte Johansen (52) bag sig, da hun i foråret 2013 blev sendt i arbejdsprøvning af Norddjurs Kommune. Den tidligere buschauffør skulle være piccoline på Glesborg Skole på Djursland.

Ann Charlotte Johansen skulle gradvist op på fuld tid. Men hendes effektive arbejdstid endte med at blive 21 minutter. Om ugen. Smerterne i ryg og nakke tvang hende til at bruge det meste af arbejdsdagen i sengen. En seng, som Norddjurs Kommune havde købt og stillet op til hende på sundhedsplejerskens kontor.

- Jeg kunne ikke gå de 100 meter fra lærerværelset til biblioteket. Jeg kunne ikke bukke mig og stille kopper i opvaskemaskinen. Jeg kunne lige klare at lave kaffe til lærerne om morgenen. Så måtte jeg lægge mig, siger Ann Charlotte Johansen
."

Kære læger, speciallæger og kommunale lægekonsulenter.

Som I kan læse, er vi begyndt at indkøbe senge til patienterne, når de bliver tvunget i arbejdsprøvninger.

Det kunne være oplysende, hvad præcis der nævnes i lægeattesterne, som kommunen indhenter hos Jer.

Det er Jer og Jer alene som kan give tilladelse til at en patient bliver udsat for dette forløb. Tilsyneladende har ingen læge grebet ind og skrevet tydeligt i lægeattesterne at i dette tilfælde vil arbejdsprøvningen være kontraindiceret

Derved har I læger et medansvar for udviklingen.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 07-10-2014 kl. 07:29.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat