Se enkelt indlæg
Gammel 25-08-2014, 23:13   #8
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Mit bedste svar er at klinisk funktion er ansat som lægekonsulent (Intern/ekstern) i min kommune.
Jeg kan ikke se nogen steder i BEK 813 §1 at lægekonsulent skal inddrages inden sagen skal for Rehabiliteringsteamet. Eller om klinisk funktion skal yde sundhedsfaglig rådgivning, uden at der er indhentet en speciallæge erklæring fra klinisk funktion.
Som jeg forstår det, så kræves det også at der foreligger en LÆ 271 speciallæge erklæring, før klinisk funktion kan yde rådgivning

Det fremgår af http://www.frederiksberg.dk/~/media/...478-1-pdf.ashx

Pkt 4 : Vurdering fra klinisk funktion.
”Det sker i form af en speciallæge attest”

Det er ikke tilfældet i min sag, at der er indhentet nogen speciallæge erklæring fra klinisk funktion. Kan der så i praksis ydes rådgivning fra klinisk funktion?

Det ønsker jeg at få svar på.




Ref sundhed.dk

Der er i oplægget til reformen lagt op til, at kommunerne fremover skal rekvirere lægefaglig assistance i sager om ressourceforløb, fleksjob og førtidspension via sundhedskoordinatoren i regionens kliniske funktion i forbindelse med sagsbehandlingen. Herved skabes en klar og entydig indgang til sundhedsvæsenet, da kommunerne herefter ikke kan rekvirere lægefaglig bistand fra kommunalt ansatte lægekonsulenter eller eksterne lægekonsulenter uden for klinisk funktion i forbindelse med sagsbehandlingen på disse områder. Eller med andre ord: Kommunen kan i de sager, som skal behandles i rehabiliteringsteamet, kun rekvirere lægeattester fra den praktiserende læge og speciallægeattester fra den kliniske funktion.


Personlig mail d. 23 maj 2014 fra Beskæftigelsesministeren:

Endvidere kan kommunerne ikke længere anvende de kommunalt ansatte lægekonsulenter i sager om ressourceforløb, fleksjob og førtidspension.
Det er også en del af den nye samarbejdsmodel, at den praktiserende læge skal inddrages, inden en sag forelægges teamet. Efterfølgende kan den praktiserende læge og den kliniske funktion efter behov være i dialog med henblik på at fremme, at borgeren fastholdes på arbejdsmarkedet.

Sidst redigeret af Bodrum; 26-08-2014 kl. 00:05.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat