Se enkelt indlæg
Gammel 02-02-2017, 16:26   #3
mvnielsen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2015
Alder: 45
Indlæg: 11
Styrke: 9
mvnielsen er ny på vejen
Jeg søgte et job, som var en 20 timers stilling (ikke beskrevet som fleksjob, bare som alm deltidsarbejde), og som er hvad jeg er uddannet til.
Jeg søgte den og var til samtale, hvor jeg til samtalen fortæller, jeg er fleksjobber.
2 dage efter får jeg en mail om, at jeg har fået stillingen, Troede jeg.
Det viser sig, at den stilling, jeg havde søgt var gået til en anden, og at jeg så blev tilbudt en praktikplads i stedet, som en slags vikar for en i forvejen ansat fleksjobber, der var ansat i firmaet, der pt var sygemeldt grundet en dårlig fod.
Praktikken var på en måned, hvor jeg i den tid skulle bruge hende den sygemeldtes computer, plads osv.
Jeg spurgte, hvad der så ville ske, når hun kom tilbage, og "det måtte vi jo se på".
Så jeg tænker, at det jo ikke er den stilling, jeg har søgt, jeg har fået og at jeg så bare er en slags vikar for hende, der er sygemeldt. Når hun så kommer tilbage, vil jeg jo bare blive strittet ud igen, da man ikke har nogle forpligtelser overfor en praktikant.
Det skal lige nævnes, at jeg allerede har arbejdet som det stillingen lød på før, i flere år, og at det ikke er nyt for mig.
Så undrer det mig bare, at jeg skal i praktik - for er praktikken ikke mere ment til dem, der ikke er afklarede og afprøvede i en bestemt stilling, og hvor man skal finde ud ad, hvad de kan og ikke kan?

Og hvorfor kan nogle få lov at sige nej til praktik, hvor andre skal i praktik???
mvnielsen er ikke logget ind   Besvar med citat