Se enkelt indlæg
Gammel 08-12-2019, 22:47   #276
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Mette Frederiksen har slået følgende op....

Mette FrederiksenSynes godt om side
11 timer
Op til valget blev jeg tit spurgt – Mette, hvad er det første, du vil gøre, hvis du bliver statsminister?

For mig var svaret indlysende.

Det er ca. 3 år siden, jeg første gang gav mit løfte til Poul Erik. Og til Godhavnsdrengene. Jeg ved ikke, om de troede på mig dengang. Om de turde tro på det. Men jeg var ikke selv i tvivl. Undskyldningen til Godhavnsdrengene skulle være det første, hvis jeg var så heldig at blive statsminister.
Godhavnsdrengene har hele tiden haft en særlig plads i mit hjerte. Det var stærkt at opleve, hvordan de også fik en plads i jeres hjerter. I udviste stor empati og medfølelse. Det ved jeg betød meget for Godhavnsdrengene. Og for mig.

Tak for spørgsmålet fra Betina, der gerne ville høre mere om undskyldningen. Og til alle jer, der har spurgt til Sprogø-pigerne og de grønlandske børn. De er ikke glemt. Jeg mener også, at vi skal se på de handicappede, der er blevet svigtet. Det er sager, som vi bør belyse og udrede ligesom med Godhavnsdrengene.

Rigtig glædelig 8. december


Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat