Se enkelt indlæg
Gammel 24-12-2013, 11:13   #470
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.776
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Karina Adsbøl viser endnu engang...

at hun ikke kun går efter de store overskrifter, men arbejder ihærdigt i det stille. Med de problemer, som har stor betydning for den svage.

Jeg vil have lov til at rose Karina Adsbøl for hendes indsats. Venligst ingen politiske ytringer, men hold fokus på, at når vi møder politikere der arbejder hårdt, bag kulisserne så er vi ikke for fine til at rose de få politikere, der ikke nødvendigvis higer efter at komme på forsiden etc.

Jeg vender snarligt tilbage da Tilsynet er begyndt igen at udsende lovstridige afgørelser om sociale sagsbehandlingsfrister iht §3 stk.2.

Hilsen Peter

Folketingets Lovsekretariat
Dato: 23. december 2013


Under henvisning til Folketingets brev af 16. december 2013 følger hermed social-, børne- og integrationsministerens svar på spørgsmål nr. S 682, stillet af Karina Adsbøl (DF).

Spørgsmål nr. S 682:

Vil ministeren sikre, at kommunalbestyrelsen på de enkelte sagsområder fastsætter frister samt offentliggøre dem, så borgerne kan se, hvor lang tid der må gå fra modtagelsen af en ansøgning, til afgørelsen skal være truffet?”

Svar:

"I § 3, stk. 2, i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område er fastsat, at kommunalbestyrelsen på de enkelte sagsområder skal fastsæt- te frister for, hvor lang tid der må gå fra modtagelsen af en ansøgning, til afgørelsen skal være truffet. Fristerne skal offentliggøres. Hvis fristen ikke kan overholdes i en konkret sag, skal ansøgeren skriftligt have besked om, hvornår ansøgeren kan forvente en afgørelse.

Det fremgår af lovforslaget til den gældende bestemmelse (L 117 2008-09), at det overlades til kommunalbestyrelsen at beslutte, hvordan offentliggørel- sen skal ske. Det forudsættes dog, at offentliggørelsen sker på en måde, der er sædvanlig i kommunen og således, at borgere, som de enkelte sagsbe- handlingsfrister må forventes at interessere, har gode muligheder for at gøre sig bekendt med fristerne.

Som det fremgår af den daværende social- og integrationsministers svar af 17. april 2013 på spørgsmål nr. 201 (SOU Alm. del), er det allerede udbredt, at offentliggørelsen af fristerne sker på kommunens hjemmeside, hvor stør- stedelen af den generelle information til borgerne i forvejen sker. Jeg har i øvrigt en klar forventning om, at kommunerne overholder gældende regler." indsat af PH

Departementet
Holmens Kanal 22 1060 København K
Tlf. 3392 9300 Fax. 3393 2518 E-mail [email protected] www.sm.dk
Sagsnr. 2013 - 9014

2
Jeg finder ikke anledning til ud over den gældende bestemmelse at iværk- sætte initiativer med henblik på at sikre, at kommunerne fastsætter og of- fentliggør frister som anført

Annette Vilhelmsen
/ Dorte Bech Vizard

Sidst redigeret af phhmw; 24-12-2013 kl. 11:21.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat