Se enkelt indlæg
Gammel 14-12-2008, 09:33   #26
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det er meget muligt at Claus Hjort Frederiksen tror kontanthjælp er en midlertidig ydelse - ved så ikke hvordan han vil forklare hvordan det så kan være, at min 'midlertidige ydelse' nu har varet over 20 år

Han måtte også gerne forklare mig, hvordan det kan være muligt at være på kontanthjælp, og aldrig ha' været tilrådighed for arbejdsmarked...
Og forklare mig hvorfor mon jeg ALDRIG har haft et job!

Og forklare mig hvordan det med den baggrund kan være, at de nu tror at jeg kan det hele, dobbelt
Web har vidst forklaret det så tæt som man kan komme HeleneKR. Lovene fejler intet, men det gør lovenes udøvere, og deres "dyneløftere" som BURDE være regeringen med Hjort i spidsen er ligeglade... man kan diskutere om de mener kommunerne godt kan klare det selv, eller om de rent ud sagt er ligeglade.

Jeg mener det er det sidste, for ellers havde Hjort gjort noget for længst... Hjort HAR bevist, at det eneste der får ham til at løfte både egne og kommunale dyner er når arbejdsgiverne vrisser... senest set med de 4 ansøgninger om ugen, som ledige har kæftet op om at få fjernet sammen med opositionen siden det blev lavet... først da arb. giverne brokkede sig nu skete der noget.

Min helt klare overbevisning er, at Hjort ER ligeglad med om lovene virker... eller rettere, så virker de, ud fra HANS hensigt... men hans hensigt ligger også kun hos arbejdsgiverne. For hjort er en syg ledig der kommer i job en success, ligegyldigt hvordan den syge har det, bare hans arbejdsgivere får lov at "presse citronen".

Inderst inde tror jeg han er en af de personligheder man støder på i BT debatten... mistroiske, nedladende og "bare se at daffe ud og lav noget din dovne hund!" typen... Han pakker det bare MEGET PÆNT ind. Jeg tør væde med, at KUNNE han, så ville han gøre livet endnu værre med slavelignende tilstande overfor ledige. Jeg tror, at Hjort tror det eneste problem ikke arbejdene borgere har er ledighed.

Hjort har bare måtte sande nogle nederlag efterhånden... Hans hets imod programet CheckJobnet tabte han... det er lovligt... han fik ikke sin dagpengereform igennem heller... og nu måtte han altså også fjerne sin "4-ansøgninger om ugen" regel også... han må være seriøst nedtrykt for tiden

Hjort kommer aldrig til at løfte dyner for at hjælpe ledige imod kommuner, så meget ved jeg... det er amerikanske fængselstilstande, hvor man torturerer fanger bag lukkede døre lignende tilstande... så længe offentligheden ikke beklager sig, så lader han kommunerne udføre svinestreger som de har lyst til... det er jo "bare ledige"... han skelner ikke engang imellem rask og syg... kun arbejder og ledig.

Derfor er det vigtigt, at vi ikek alle bare sætter os ned og ønsker varig kontanthjælp i årevis... bevares, jeg har selv tænkt tanken om evig kontanthjælp flere gange, bare for at få fred og ro... tanken ER skam besnærende selv for mig, hvis det er eneste udvej... men jeg har så valgt, at det skal være løgn... ALT skal prøves af først... samme medicin som de selv bruger; "Alle muligheder skal være udtømt, før der tildeles discount førtidspension"..... fra min side af i hvert fald.

Sidst redigeret af Razmo; 14-12-2008 kl. 09:39.
  Besvar med citat