Se enkelt indlæg
Gammel 09-12-2011, 01:16   #24
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Man må faktisk ikke slette ting i journaler... Men man SKAL selvfølgelig berigtige de ting som ikke passer... De systemer jeg arbejdede i kunne man slet ikke slette i...!

Så at slette er ligeså stor en fejl som at skrive noget forkert... Hvad nu hvis den stressede sagsbehandler slettede de vigtigste argumenter for din fp? skulle vi så bare sig... ups, og lige lave det hele igen?
Jamen så er det i strid med Persondataloven, for der står jo at vildledende eller urigtige oplysninger skal slettes eller berigtiges.


Det jeg henviser til i loven har ikke at gøre med hvad en stresset SB kan begå en fejl og slette ting, en stresset sagsbehandler kan jo også skrive forkerte ting, det gjorde min - hun kom til at skrive at min fys. udtalte "Lotte vurderer ikke at kunne udføre manuelt arbejde osv...." Hun skulle have skrevet vurderes, men havde glemt "s" til sidst, og så var det jo en helt anden betydning den ordlyd fik, som om jeg selv vurderede dette, men det var min fys. der vurderede dette.
Selvfølgelig skal sådan noget rettes.

Men fint nok hvis programmerne er indrettet så SB ikke uden videre bare kan slette hvad som helst.
Men det er nu heller ikke sagen.

En borger kan indberette med dokumentation hvad der er forkert med henvisning til Persondataloven, og den forkerte eller ukorrekte data skal så slettes eller berigtiges.
Så får de som har adgang til at rette i data besked på hvad der skal slettes eller berigtiges.

Det står jo også i loven, og den skal overholdes, så kan man bevise usandheder i data skal disse slettes.
Jeg har henvist til Persondataloven, hvorefter min dokumentation var en tur inde over centerjuristen og på den måde fået en del ting slettet og berigtiget.

Sidst redigeret af Lotte68; 09-12-2011 kl. 01:26.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat