Se enkelt indlæg
Gammel 01-03-2012, 03:38   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Øhhh bøøø, kan man som førtidspensionist ikke bare lave noget frivilligt arbejde nogle få timer om ugen(der er nemlig masser af job efter nedskæringer), hvis man absolut higer efter at arbejde en 2-3 timer om ugen ???

Ja, undskyld jeg spørger, men hvor svært kan det være ???


.
Det kan være RIGTIG svært, Multe. Det er jo på baggrund af et frivilligt arbejde, at jeg har vurderet at min arbejdsevne ligger på 1-2 timer om ugen. Jeg er pt i en genbrugsbutik med tøj. Men jeg ville jo gerne noget mere, og noget andet og have et ''rigtigt'' job med løn, selvom jeg kommer til at gå økonomisk ned af lønstigen.

Jeg har også prøvet som frivillig over på plejehjemmet 1-2 timer om ugen, men der daldrede jeg bare rundt uden gøremål, udover selvfølgelig at sludre lidt med de ældre. Men de måtte ikke lade mig arbejde rigtigt pga jeg ikke var forsikret (hvad det så end betyder i praksis)..

Og så har jeg været frivillig nede i caféen for psykisk syge 1-2 timer om ugen, men der blev jeg stresset af at se så mange syge mennesker og kunne ikke rigtig klare køkkenarbejdet pga min OCD.

Så frivilligt arbejde ER afprøvet, men jeg føler bare ikke - og det er måske forkert af mig - at det giver mig noget, rent mentalt. Jeg har fx ikke haft kolleger nogen af stederne og der har ikke rigtig været hverken indhold eller formål. Og der hvor jeg er nu, går hende der er der nogle ærinder, så jeg står der alene - det er så pointen med at jeg er der, så hun lige kan ordne nogle ting...

Men jeg sigter måske for højt med et reelt fleksjob??

Og det ér måske også utopi at tro, at jeg kan bruges til et rigtigt job?! For det er jo rigtig nok, jeg kan jo ikke noget når det kommer til stykket. Tror også bare jeg dropper det igen.

Sidst redigeret af Ninja; 01-03-2012 kl. 03:42.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat