Se enkelt indlæg
Gammel 01-03-2012, 01:06   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
jeg formoder du er på pension
du har hele tiden haft mulighed for at komme i job
både skånejob eller fleks
så kan absolut ikke se hvad den nye reform kan hjælpe dig med
Ja et ressourceforløb, men ingen ved hvad det kommer til at indeholde
det er nok ikke dem kommunen vil bruge flest penge på
Det har været HELT umuligt at få et skånejob, og lige så umuligt at få et fleksjob fordi de krævede at jeg kunne præsterer mindst 12 timer for at jobbet skulle være realistisk.

Samtidig krævede de jeg kom på kursus for at lære at skrive uopfordrede angsøgninger, og det kan jeg ikke grundet mine diagnoser.

Jeg vil højest kunne klare 1-2 timer om ugen til at begynde med, og MÅSKE kunne gå op på 3 timer. Det kan lade sig gøre nu, hvor de har fjernet 12 timers grænsen for et realistisk job.

Før fik jeg at vide, at jeg 'bare' kunne gå op på jobcentret og melde mig ind og skrive et CV i jobbanken med henblik på skånejob og fleks. Jeg skrev også et CV, men har aldrig fået tilbud om noget, hvilket ikke er overraskende, da jeg ikke kan noget og heller aldrig har haft et jobt

Jeg kunne heller ikke få hjælp, fordi jeg var udenfor kategori og jobkonsulenten sagde direkte, at hvis jeg ville ind på arbejdsmarked, så var det lettest hvis jeg kendte nogen der kunne få mig ind, for de kunne ikke tilbyde mig noget med de diagnoser og barrierere jeg har.

HVIS reformen går i orden, så kan jeg via beskæftigelsestilbud få lagt en ordenlig handleplan og få hjælp til at komme videre, men drømmen er jo at jeg kunne komme ind i kassen med de unge og få et ressourceforløb og en mentorordning, men det ser desværre ikke sådan ud da jeg er for gammel til tilbudet.

Men igen, den reform kan jo blive lavet om undervejs, lige som den kan ryge helt af bordet. Nu må vi se.

Men jeg føler HELT KLART, at der vil være mere hjælp til mig med de nye reformer, end med de gamle hvor jeg stod helt alene. Bare dét at jeg vil kunne byde ind med 1-2 timer og blive taget alvorligt, vil være et skridt frem. Før opgav de mig med det samme og sagde mindst 12 timer, med mindre jeg selv fandt jobbet - og det kunne jeg ikke.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat