Se enkelt indlæg
Gammel 30-01-2016, 12:40   #189
simsons
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2013
Indlæg: 147
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
simsons er ny på vejen
Næh såmænd, jeg forventer heller ikke at Ankestyrelsen vil erkende direkte, at du skal stilles, som havde kommunen fået klarlagt din arbejdsevne efter de 39 uger i perioden fra april 2013 til jan. 2014.

Det er måske for meget forlangt, at AST nu vil håndhæve de forvaltningsretlige principper, - "at manglende eller mangelfuld vejledning bør tillægges den retlige virkning, at du stilles på den måde, som behørig vejledning ville have medført"... også hvad angår en sammenhængende indsats.

Tænk hvis AST rent faktisk kom frem til den erkendelse og brugte ordret det som du selv har gjort opmærksom på... det ville være nærmest utopi... Jeg fornemmer at du er blevet godt mørbanket af kommunens og Ankestyrelsens vedvarende trivielle modsvar.

Har du været på kontanthjælp op til ressourceforløbet, tænker jeg at den ydelse skal fortsætte til du rent faktisk fik bevilliget ressourceforløbet, uden at dine efterbetalte sygedagpenge vil skulle betragtes som formue/indtægt. Altså en indirekte erkendelse af at din efterfølgende kontanthjælp ikke skal røres ved.

En måske væsentlig detalje i udfaldet af den højesteretsdom Ehmer Pramming vandt i sept. 2015, hvoraf en kvinde var berettiget til at få efterbetalt sygedagpenge i perioden fra jan. 2009 til nov. 2010:

Hun var efterfølgende på kontanthjælp fra nov. 2010 frem til marts 2011. Den efterfølgende kontanthjælp blev ikke modregnet i de efterbetalte sygedagpenge. (Kun kontanthjælp som hun havde modtaget i perioden fra jan. til nov. 2010, hvor hun også havde været berettiget til sygedagpenge blev modregnet).

Har Ehmer og Pramming oplyst dig om dette?

Hvad var advokatens response på din mail, må jeg spørge om det?

Sidst redigeret af simsons; 30-01-2016 kl. 12:48.
simsons er ikke logget ind   Besvar med citat