Se enkelt indlæg
Gammel 30-01-2016, 00:58   #187
simsons
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2013
Indlæg: 147
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
simsons er ny på vejen
Hej Bodrum

Jeg læste lidt tilbage i tråden og ser det er Beskæftigelsesankenævnet og ikke Ankestyrelsen, eller kommunen som har truffet afgørelse ift. at du skulle have været forlænget med 39 uger. Husker det godt nu fra anden tråd vi udvekslede tilbage i 2013.

Set bort fra det, sku jeg mene jeg nu har hold i trådene og vil her give mit besyv, til hvordan du aktuelt står stillet/har stået stillet siden højesteretsdommen af 10. sept. 2015


Ifm. sygdom/arbejdsskade var/er du berettiget til følgende:

Mellem 2011 - 2012: Sygedagpenge i 52 uger. (Som herefter blev stoppet 10. sept. 2012 pga. varighedsbegrænsningen).

Fra 10. sept. 2012 til 25. april 2013: Sygedagpenge (ca 33 uger)(En ydelse skal fortsætte indtil der er truffet en gyldig afgørelse).

Fra 25. april 2013 til 25 jan. 2014: Sygedagpenge 39 uger. (Ret til forlængelse efter den daværende sygedagpengelov § 27, stk. 1, nr. 2, med henblik på klarlæggelse af arbejdsevnen).

Højsteretsdommen af 10. sept. 2015 slår kort og enkelt fast, at en afgørelse ikke kan tillægges med tilbagevirkende kraft. Det betyder at dine 39 uger først gælder fra der blev truffet en gyldig afgørelse den 25. april 2013.

Dine sygedagpenge skal derfor forlænges frem til 25. jan. 2014.

Ny reform ER trådt i kraft, hvoraf overgang til ressourceforløb er uafhængigt af formue og ægtefælles/samlevers indkomst. Hvilket er en vigtig oplysning for hele dit sagsgrundlag.

Du fik først bevilliget ressourceforløb i 2015, men da din helbredssituation var uændret i jan. 2014 og du fortsat var forsørget af kommunen, skal du stilles som havde der været en sammenhængende indsats. Altså som havde du fået bevilliget ressourceforløb allerede i forlængelse af de 39 ugers ophør.

------------------------------------------------------------------------------------------

Ovenstående opgørelse kan du selv fremlægge for Ankestyrelsen/Aalborg kommune.

------------------------------------------------------------------------------------------

Ehmer Pramming førte netop den omtalte højesteretsag, for at danne præcidens for lignende sager. Ankestyrelsen var efterfølgende hurtig ude og bekræfte at den aldrig annulleret principafgørelse F-3-00 er gældende. En principafgørelse som slår fast at en ydelse skal fortsætte til der er truffet en gyldig afgørelse.

Effekten af højesteretsdommen er da væsenligt at Ehmer Pramming gør dig opmærksomhed på.

Du har fået bevilliget fri proces til at få afprøvet ved domstolene, hvorvidt efterbetaling af sygedagpenge kan anses for formue. Er det i dit tilfælde en aktuel problemstilling!?

Sagen har ikke principiel betydning fremover, idet der med de nye reformer tilkendes ressourceforløb og jobafklaringsforløb uafhængig af formue og ægtefælles/samlevers indkomst.

Sidst redigeret af simsons; 30-01-2016 kl. 01:16.
simsons er ikke logget ind   Besvar med citat