Se enkelt indlæg
Gammel 26-01-2016, 23:23   #183
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Jo altså, som du siger:

Efter 52 uger på sygedagpenge, skulle mine sygedagpenge have været forlænget pga medhold i Ankestyrelsen efter §27 stk 1 nr 2 som dengang var 39 uger.

Det vil sige jeg skulle have været på sygedagpenge alt ialt + 52+42 uger (ventetid) + 39 uger, men i mit tilfælde blev sygedagpengene stoppet da sagen blev hjemvist, fordi forlængelsesreglen var blevet brugt, og der ikke var flere forlængelsesmuligheder


Grunden til at jeg venter på Ankestyrelsens afgørelse i Højesteretsdommen, er fordi at sagen er hjemvist til fornyet behandling. Og Kolding Kommune afventer Statsforvaltningen mht forældelsesfristen, det giver jo ikke meget mening at fremsætte krav når det ikke er afklaret endnu, for hvordan det skal håndteres. Derfor afventer jeg udfaldet af de to ting, sideløbende med at at min egen retssag kører


Min retssag kommer til at handle om efterbetaling af sygedagpenge kan udgøre formue efter formuelovens bestemmelser.

MEN der er gevinst for mig at køre den den anden vej, i så fald det falder til vores fordel.

Til dels fordi at jeg så får sygedagpenge for 39 uger, istedet for 20 uger (6 måneder)
Og fordi at jeg slipper for en retssag og tiden
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat