Se enkelt indlæg
Gammel 12-08-2017, 16:50   #10
fuerzzzs1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2017
Indlæg: 91
Styrke: 7
fuerzzzs1 er ny på vejen
+ar "betalt for meget". Så kan de hæve mit personfradrag i december, så jeg får det mere efter skat.

Jeg kan så ikke undgå at få det tilbage i skat, som de skyldte mig fra december.
Men mener det var 37 kr jeg fik tilbage i skat sidst. Så det er da ret tæt på :P[/QUOTE]

Nå ok så forstår jeg det bedre.

Så hvor man har sin indkomst fra er faktisk ligemeget i den sammenhæng, det er den knap ene procent som nok gør at jeg har betalt for meget i SKAT i mange år (og som de så har beholdt)

Nå jamen det er noteret til jeg vil ringe til SKAT alligevel på mandag, eller er det kommunen omkring den kontanthjælp 1-19 juni de ikke kan finde noget lovvgrundlag for at tilbageholde.

Det eneste de kan henvise til i den forbindelse er en sag fra 2005, hvor en person er varetægtsfængslet den 21. i en måned og løsladt den 5. i den næste.

Men i den tekst de henviser til står der både at "således har han ikke ret til kontanthjælp) ( for den måned op til varetægtsfængslingen) da situatioenen på det normale udbetalings-tidspunkt er afgørende (altså typisk den sidste hverdag i måneden).

Men i næste afsnit (på samme papir) står der at retten til kontanthjælp ophører samme dag man bliver fængslet.

Så man modsiger jo sig selv?

- Og det ville jo som før beskrevet betydet at hvis vi ser bort fra fængslet, men var gået fra et alm job den 30. så kunne så på kommunen den 31. og bede om kontanthjælp?

Jeg har talt flere gange med kommunens sagbehandlere, og socialrådgiveren i fængslet har også talt med dem på vegne af mig, og de medgør telefonisk at "vi kan sagtens se problemet", men det er situationen på udbetalings-tidpunktet som er afgørende." (og dermed konstaterer man "fængslet = ingen kontanthjælp".

Det er jo ikke et problem hvis man fængsles den 1. i en måned (for så har man lige fået, men bliver man fængslet sidst i en måned kan der så pludselig mangle 10.000 kr (eller mere) i ens private budget, alene udfra hvilken dato man blev fængslet.

Det kan jo ikke passe at man forskelsbehandler folk op til 10.000kr (eller mere) alene udfra hvilken dato i måneden kriminalforsorgen synes de har plads i et fængsel?

- Men nu afventer jeg svar på min klage. Så må vi tage den derfra. Synes i al falde ikke det er ok at nægte 19 dages kontanhjælp, uden lovhjemmel, og med henvisning til en 12 år gammel lign sag, som i øvrigt modsiger sig selv?

Hej Nørd.

Jo skattegæld er ikke gratis. Men de øvrige lån jeg så hellere vil afdrage er først dem med 20-30% rente optaget da jeg var dum, ung naiv og studerende

Den næste er i banken. En kassekredit på 50.000 kr. Uden at sidde med papiret i hånden mener jeg at huske de tager 11-12 % i renter, så under alle omstændigheder kan det vel bedste betale sig sådan (og så er der faktisk SU-gæld som kommer til sidst da det vist er 4 % i rente eller lign)

Selvom det kunne være smart (da renterne typisk er lavere) har jeg ikke mulighed for at stille sikkerhed i form af en kautionist, eller sikkerhed i fast ejendom som en bolig eller bil.

Ja bankerne var sgu dumme (eller var de) den gang midt i nullerne når en butikselev på 19 år kunne få 50.000 kr kredit til en bil eller whatever.

Bilen er for længst død og borte, jeg har ikke overtrække bare en krone selvom jeg betaler hvad jeg skal, og gælden er stadig 50.000 kr.

Regner dog med at nedbringe den nu jeg kommer på førtidspension, men stadig de dyreste lån først.

Burde jeg egenligt ringe til en anden bank og spørge om de vil overtage gælden men med en lavere rente?
fuerzzzs1 er ikke logget ind   Besvar med citat