Se enkelt indlæg
Gammel 11-06-2016, 22:51   #3
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Hvis man søger pension på foreliggende grundlag, kan der ske 3 ting.
1: kommunen mener det er åbenlyst afslag, og giver afslag (det afslag kan klages over)
2: kommunen mener det er åbenlyst pension, og tilkender det
3: kommunen mener ikke sagen er åbenlyst, så sendes man til rehabiliteringsteamet.

Jeg tror, at hvis rehabiliteringsteamet først kommer frem til ressourceforløb, så er der nok lille chance for at kommunen/pensionsnævnet ser det som åbenlyst pension.
Så er der mulighed 1 og 3 tilbage.

Rehabiliteringsteamet træffer ikke en afgørelse. De siger vurderer bare borgers sag, og giver deres vurdering til kommunen.
De kan så vurdere om ressourceforløb, fleksjob eller førtidspension er relevant.
Derefter træffer kommunen afgørelse, ud fra rehabiliteringsteamets vurdering.
Denne kan tilgengæld (så vidt jeg ved) godt klages over.

Når man klager over en afgørelse fra kommunen, får kommunen først mulighed for at revurdere deres afgørelse.
Hvis de fastholder afgørelsen, og den ikke falder 100% ud til borgers fordel, kommer den videre til ankestyrelsen.
Hvis de ændrer deres afgørelse, til delvist eller helt at være til borgers fordel, kan man så klage over denne afgørelse.

Det giver (så vidt jeg kan se) ikke meget mening, at søge pension på foreliggende grundlag, hvis han allerede lige har været ved teamet. Det er alligevel de samme mennesker der skal behandle sagen.

Så se hvad kommunen træffer af afgørelse, ud fra teamets indstilling, og følg evt klagevejledningen i afgørelsen hvis i er uenige med denne
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat