Se enkelt indlæg
Gammel 31-08-2013, 18:19   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu skulle jeg kende kommuner rigtig dårligt....hvis de faktisk laver sådan nogle forskellige forløb....helt uden at bruge dem.....nej det tror jeg ikke på....

Selvfølgelig vil de bruge dem...hvorfor skulle de ellers lave dem...

Jeg og alle andre ved godt at hele planen var at der skulle laves individuelle forløb skræddersyet til den enkelte....og det lyder da også som en rigtig god ide....

Det er desværre nok bare utopi at tro at det sker....ikke med kommunernes økonomi....og det at de ikke får nævneværdige penge til at bruge på de forløb...

Nu er det ikke mig der har anbefalet dem eller planlagt at de skulle lave sådan nogle forskellige forløb for så at bruge dem...

Nu kan jeg ikke lige huske hvad det var for et link jeg så det på....men det omhandlede det at få uddannet sagsbehandlere i den nye lovgivning....og at de skulle få lavet nogle faste forskellige forløb som de så efterfølgende kunne "lægge" folk ind under...alt efter hvad,for et forløb der bedst ville passe...

Dette giver faktisk også ganske god mening....når man ser på kommunernes økonomi....og det faktum at man kun giver disse forløb til folk som ellers skulle have en førtidspension...hvilket den kære Mette Frederiksen selv har indrømmet i en P1 orienterings udsendelse...da hun blev spurgt ind til hvorfor man ikke gav disse forløb til folk som havde en chance for at få noget ud af dem...altså på et meget tidligere tidspunkt hvor det faktisk nytter at sætte folk på disse forløb.....dette var der desværre ikke økonomi til her fra starten af sagde hun....om der så kommer bedre økonomi til kommunerne på sigt...tja...det er et åbent spørgsmål...

Det der med at der rent faktisk skal være en ide og et mål med at sætte folk på disse forløb.....tja der har de også garderet sig....for det er formuleret så vagt at der bare skal være en microchance på sigt...før man kan tildele sådan et forløb...

Måske @Rinse lige kunne oprette sin egen tråd så dennes sag kan debatteres der...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat