Emner: Jobafklaring?
Se enkelt indlæg
Gammel 10-05-2019, 22:56   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jette2 Se meddelelser
Min veninde på 33 år er lægesekretær , nu hun sygemeldt på fuld tid, og ubegrænset, da hun har fået en stationær sjælden sygdom, hvor man sover næsten hele tiden.
Så er hun på sygedagpenge, hvor kommunen sætter hende i praktik 9 timer om ugen , kan de det mår hun er fuld sygemeldt?
Hun har været ved lægen som nu stopper de 9 timer og siger til kommunen at hun ikke kan klare de 9 timer og sygemelder hende igen på fuld tid.
Nu har kommunen igen indkaldt til møde, og vil give hende hjælpemidler i form af havemand osv så hun ikke skal bruge sin energi der, men på et job?
Og de vil ikke komme hende i jobafklaringsforløb? Hvordan kommer hun så det?
Og hun har bedt om, de kunne starte med en funktionsbeskrivelse af hende, det vil de heller ikke.
Hvad kan hun gøre?
Det er vigtigt at se på hvad formålet med praktikken er.

Hvis formålet er, at vurdere hendes arbejdsevne, så er det jo det samme som en arbejdsprøvning, og skal bruges for at vurdere, om hun er berettiget til fleksjob eller førtidspension.

Prøv at finde ud af hvad formålet med praktikken er.
Hvis formålet er, at vurdere hendes arbejdsevne, så skriv lige igen, så vil jeg meget gerne skrive lidt om hvordan din veninde bør tackle det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat