Se enkelt indlæg
Gammel 07-09-2019, 11:34   #548
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Update erstatningskrav 220.752 kr.

Retten har berammet et forberedende telefonretsmøde, som skal foregå den 14. november 2019.

I Rettens indkaldelse til mødet er det skrevet, at jeg skal deltage (eller være til stede?).

Er dette korrekt ?

Eller er mødet kun for dommeren og de to advokater ?

Hvad hvis sagsøgte (kommunen) eller sagsøger (mig) kommer med et forligs-forslag, og der skal forhandles et forlig ?

Ellers hvis sagsøgte kommunen med spørgsmål eller udtagelser vedr sagen, som jeg er den der er bedst inde i og derfor bedste til at besvare ?

Ville det så ikke være relevant at jeg skulle deltage og give mit besyv med ?

Info om 'Det forberedende møde':
Har sagsøgte indsigelser mod sagsøgerens krav, skal sagsøgte på www.minretssag.dk indgive et svarskrift, hvori han har skrevet, hvorledes han mener, sagen hænger sammen. Parterne indkaldes herefter til et forberedende møde, der sædvanligvis afholdes som et telefonmøde.

På mødet drøftes bl.a. parternes stilling til sagens retlige og faktiske omstændigheder. Mødet vil i videst muligt omfang blive anvendt til afklaring og forhandling af eventuelle formalitetsindsigelser.

På mødet vil retten tillige efter drøftelse med parterne så vidt muligt fastlægge sagens videre forløb, herunder tidsrammerne for en eventuel yderligere forberedelse og forberedelsens afslutning, samt fastsætte tidspunktet for hovedforhandlingen. Parterne skal derfor forud for mødet have overvejet, hvor lang tid hovedforhandlingen skal vare.

Hensigten med mødet er at tilrettelægge sagens videre forløb. Hvis sagsøgte ikke er repræsenteret af en advokat, vil retten vejlede den pågældende under telefonmødet om sagens gang og sagsøgte vil få lejlighed til at forklare sig og indgive eventuelle yderligere oplysninger på www.minretssag.dk.

Hvis der er anmodet om syn og skøn, er det formålstjenligt, at parterne drøfter spørgetema og valg af skønsmand.

En part kan anmode om, at forberedelsen eller hovedforhandlingen begrænses til en del af det krav, som sagen angår. En sådan anmodning skal fremsættes senest på det forberedende møde. Retten vil som udgangspunkt være tilbageholdende med at give tilladelse til særskilt behandling.

Hvis parterne vil føre vidner under hovedforhandlingen, skal parterne på det forberedende møde oplyse vidnernes navne, temaet for deres forklaring, og hvorfor vidnerne ønskes ført, jf. retsplejelovens § 353, stk. 3.

Parterne skal så vidt muligt rejse alle formalitets- og processuelle spørgsmål inden retsmødet.

Et af formålene med det forberedende retsmøde er at få afklaret mulighederne for forlig. Retten forventer derfor,
at advokaterne inden mødet har drøftet forligsmulighederne og deres mandat med deres klienter, jf. retsplejelovens
§ 353, stk. 5.

Fristerne for replik og duplik fastsættes normalt til fire uger.

Forlængelse af frister forudsætter normalt en begrundet skriftlig anmodning. Anmodningen skal være retten i hænde inden fristens udløb. Anmodninger vedrørendesagens forberedelse eller behandling (syn og skøn, forelæggelse for Retsrådet mv.) bør fremsættes i et særskilt brev til retsafdelingen, også selv om anmodningen fremgår af et processkrift. Der skal sendes en kopi af alle anmodninger til modparten, og det skal udtrykkeligt oplyses i brevet, at dette er sket.

Når sagens forberedelse er færdig, fastsætter retten en dato, hvor parterne får mulighed for at redegøre mere udførligt for deres opfattelse under et møde (hovedforhandling). Herefter træffer retten afgørelse i sagen.

Kilder bl.a.:
https://www.domstol.dk/BORNHOLM/OMRE...s/default.aspx
https://docplayer.dk/47253344-Vejled...ruar-2017.html

Kan også følges her: http://erstatning.simplesite.com/


.

Sidst redigeret af Kio; 07-09-2019 kl. 11:50.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat