Se enkelt indlæg
Gammel 05-12-2011, 06:57   #6
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Garfield Se meddelelser
Hejsa

jeg er endelig nået så langt i det kommunale system at min sagsbehandler er igang med at opdatere ressourceprofilen med henblik på ftp. en af de ting de mener der mangler er en funktionsbeskrivelse, og der vil nu komme 2 konsulenter fra kommunen som skal lave denne, men hvordan foregår det går de og ser hvad jeg kan i flere dage eller er det en samtale jeg skal forvente??
Du skal nok forvente en samtale og forvente helt specifikke spørgsmål, f.x om du selv kan tage bad, kan du selv handle og hvilke andre besværligheder du sådan har, i din almindelige dagligdag. Bruger du hjælpemidler og hvordan går det med selv at få tøj på - alle den slags spørgsmål skal du forvente, så konsulenterne kan vide præcis hvordan du fungerer i DIN dagligdag.

Da min ressourceprofil endeligt skulle skives færdig til min pensionssag, da var det socialrådgiver der var hjemme, dels til snak om det sidste i min sag (opfølgningsmøde) og dels for spørgsmål til udfyldelse af en funktionsevnebeskrivelse til brug i pensionssagen. Incl. hyggesnak og kaffe tog mødet ca. 2 timer. Da jeg ved min partshøring fik kopi af funktionsevnebeskrivelsen, så var den en blanding af nogle af ressourceprofilens punkter, samt de helt specifikke spørgsmål om hvordan jeg f.x klarede den daglige hygiejne o.l.

Selve funktionsevnebeskrivelsen har fulgt mig langt hen af vejen. Den er brugt i min pensionssag, hjælpemiddelsag og i min §100 sag, som alle endte uden mere vrøvl.

Så det kan være et godt papir at have, en funktionsevnebeskrivelse er jo bare om, hvordan du klarer din hverdag og hvilke besværligheder du måtte have.
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat