Se enkelt indlæg
Gammel 17-05-2018, 20:04   #21
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
https://www.gigtforeningen.dk/nyhede...8b4641&urlid=5

Lægemiddelstyrelsen har siden årsskiftet i langt højere grad overvåget afhængighedsskabende, smertestillende medicin.

Det betyder, at lægerne har fået restriktioner, når det handler om at udskrive præparater som dolol, tramadol og morfin.

Du kan nu kun få en recept ved personligt fremmøde hos lægen eller ved hjemmebesøg. Det kan ikke længere lade sig gøre at få udskrevet og fornyet recepter over telefonen eller e-mail.

Kun undtagelsesvis kan lægerne beslutte, at du ikke behøver at møde personligt op for hver receptfornyelse, men f.eks. kun hver anden eller tredje måned, dog mindst hvert halve år.


phhmw

Vi holder øje med udviklingen.

Som kronisk smertepatient § 4 patient, morfin, har jeg ikke behov for hverken Mindfulness eller yoga.

Hilsen Peter
Kan sige at ADHD medicin også er på listen.
Jeg føler virkelig at jeg spilder læge/sygeplejerskes tid, når jeg hver tredje måned skal ind og bekræfte, at jeg stadigvæk er i live....
Ud over det skal jeg også til årskontrol, hvor de tjekker alt muligt. (EKG, blodtryk, blodprøver, blev vidst også målt og vejet).

Faktisk så kræver man nu også årskontrol ved p-piller nu. Det fandt jeg ud af ½ år efter første årskontrol i forbindelse med ADHD-medicinen....
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat