Se enkelt indlæg
Gammel 20-08-2013, 15:27   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af misery Se meddelelser
Jeg har brug for et godt råd.

Jeg har nu været sygemeldt i 1,5 år og har stadig ikke fået en diagnose .

I løbet af denne tid har jeg mistet arbejde (pga sygemeldingen) og nu står til at miste sygedagpenge fra i morgen pga kommunens beslutning.

Jeg har klaget over beslutningen, for jeg synes det er urimeligt at stoppe sygedagpenge inden man bliver afklaret mht diagnosen. Kommunen har allerede behandlet min klagesag og afvist mulighed for forlængelse af sygedagpenge. Jeg har snakket med min sagsbehandler ang. kontanthjælp, men denne er ikke en mulighed efter hendes mening (???).

Nu har jeg åbenbart kun to varianter:

1. fortsat være sygemeldt på egen hånd, uden økonomisk støtte fra staten (det vil betyde, at vores familie på tre skal leve af mandens indtægt på 12.000kr. om måneden)
Hvis han kun tjener 12000 kr. burde du kunne få kh, med mindre du/i har noget af værdi, så som hus/bil osv.
Er i gift, ellers er det ligegyldigt hvad han tjener.

2. raskmelde mig og få dagpenge fra a-kassen (velvidende at jeg stadig er syg og nok ikke kan deltage i kurser/aktiveringsforløb før jeg bliver rask)

Det er ikke sikkert de vil godtage din raskmelding, de vil nok kræve din læge skriver under på du er rask.

p.s. jeg har lige skiftet læge (det er 5. læge på 1,5 år) og håber virkelig på, at den nye læge kan hjælpe mig med at finde årsagen til mine smerter
Måske er en af dine problemer, at du skifter læge så tit, de når vel ikke at lærer dig af kende, selvfølig skal der findes ud af hvad du fejler, ellers risikere du det bliver værre.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat