Se enkelt indlæg
Gammel 01-03-2012, 00:31   #16
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pigepå34 Se meddelelser
Som det er nu får arbejdsgiver jo halvdelen eller to tredie dele af lønnen refunderet. Det vil sige at hvis du som lærer eller sygeplejerske feks får en løn på 28.000 i måneden betaler arbejdsgiveren jo langt fra den løn da de får refusion fra kommunen. Med de nye regler vil man sansynligvis ikke blive ansat, da de jo ikke vil betale et sådan beløb for 12-15 timers arbejde. Derfor handler det jo ikke om, om man kan leve for dette beløb, men om at refusionen til arbejdsgiver, bliver så lille at det ikke er interessant at ansætte dig og derfor vil man ikke få et job. Jeg er selv sygeplejerske og ansat i fleksjob og jeg er ret sikker på, at hvis de nye regler, kommer til at gælde for mig i mit nuværende job, vil jeg blive fyret, idet jeg bliver alt for dyr for dem. Du er langt bedre stillet, hvis du får eks 20000 i løn da det så stadig vil være "noget ved" for arbejdsgiver at ansætte dig, da de i dette tilfælde opnår en højere refusion end de gør i dag.

Ved ikke om det bare er mig, der misforstår..men det er da ikke arbejdsgiver, men derimod fleksjobberen, der fremover skal modtage tilskuddet? Så det bliver et spørgsmål om der findes nok arbejdsgivere, der vil betale den reelle pris for det faktiske timetal...hvor rummeligt er arbejdsmarkedet lige nu??

Jeg har til gengæld været inde og kigge på side 15 og 16 i reformen, og er blevet lidt beroliget..troede faktisk at jeg fremover max. kunne tjene det der svarer til ledighedsydelsen, men kan se at det ikke er tilfældet..tilskuddet kommer oveni..

Men jeg er stadig skeptisk ift. hvor mange fleksjob, der fremover oprettes..der er jo en del administration og forsikringer osv., der skal betales af en arbejdsgiver, der ansætter folk...
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat