Se enkelt indlæg
Gammel 13-06-2010, 12:16   #26
hansemand
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 126
Styrke: 14
hansemand er ny på vejen
FANTASTISK TRÅD, jeg herigennem forsøger at få frem på indlægslisten, og pustet liv i igen.
Hele K10 er i min ydmyge optik én stor selvhjælpsgruppe, med det formål at støtte brugerne i at blive IKKE COMPLIANT.

Husk derfor at deltage aktivt, sålænge du overhovedet kan mobilisere en smule energi, når der kaldes til mailkampagner osv - det er DIG og DIN situation, der herigennem henter opbakning og fornyet styrke, til at holde dette mærkværdige liv ud.

tillad mig at citere et af mine tidligere indlæg, for at sætte tændstikken til ;-)

god søndag til alle
The ultimately non compliant

CITAT:

TIPS ifht at søge revalidering/FP
1) At "forvente", "regne med", "tro på" , "have tillid til" og at "gå ud fra", er lige så brugbart som at stoppe strømper med snot, når du er i nærkontakt med Systemet.

2) ALT hvad du ikke har på skrift findes ikke - mundtlige tilsagn osv er ikke-eksisterende, og kan ikke bevises når det brænder på, hvilket det kommer til at gøre før du aner.

3) Sig ALDRIG ja til noget med det samme, men bed om at få ting sendt med post/pr.mail, og køb tid, ved at sige du ikke forstår hvad de mener, bed dem om at uddybe, og husk at du har KRAV på at kunne tage en bisidder med, og at møderne kan/skal flyttes og udskydes lige indtil du har skaffet en bisidder, og tidspunktet også passer denne person - det kan være hvem som helst, bare du har et "vidne", og det er utroligt som tonen ændrer sig til det bedre, når der er et vidne tilstede.

4) du må ALDRIG til noget som helst møde, pr. brev eller i tlf. - jeg gentager A-L-D-R-I-G sige: " jeg VIL ikke".....
det hedder "jeg KAN ikke"!

Fordi: man/systemet kan ikke klandre et menneske for ikke at KUNNE noget, men selvfølgelig for ikke at gide noget.

Efter at have spillet efter systemets regler i næsten 10 år, og forgæves bedt om hjælp, men samtidig tilladt mig at kunne både læse, stave og passe aftaler, gik det endelig op for mig, at der kun er én vej frem, før man går helt under:

Spil dum, lyv, snyd, rag til dig, lav scener, tag det samme gamle tøj på til alle møder, kryb, slik røv, og hent AL den hjælp du kan få på forums som dette!

I Retssystemet er man uskyldig til det modsatte er bevist - når man har brug for det Sociale sikkerhedsnet, vender situationen 180 grader!!

DU er nu den anklagede, og skal med ikke-eksisterende/mikroskopiske ressourcer (og INTET netværk, hvis man er rigtig heldig, fordi de nu er skræmt væk af din stigende desperation og manglende terapi/hjælp) nu bevise, at du ikke kommer for at slå bunden ud af de stakkels trængte kasser, og snyde dig til noget du garanteret ikke har hverken behov for eller ret til - det er 99% af tiden den attitude man møder på kontorerne...........

Og i virkeligheden er gruppen af folk der ikke gider arbejde, meget meget lille, fordi det er grundlæggende i menneske-flok-dyrets natur, at ønske at høre til, give sit bidrag, at være en del af en helhed. CITAT SLUT

(Lad mig dog tilføje, at det selvfølgelig ikke er den tone jeg holder i kontakt med systemet ;-))
hansemand er ikke logget ind   Besvar med citat