Se enkelt indlæg
Gammel 25-05-2013, 14:39   #12
Fallenten87
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2013
Indlæg: 46
Styrke: 11
Fallenten87 er ny på vejen
Hej igen Peter

Det ved Jeg ikke om Jeg kan - Men Jeg skal med glæde gøre forsøget. Ja - som Jeg skrev, så foregik det jo på den måde - at det var min praktiserende læge, som skrev til kommunen, og anbefalede at Jeg skulle ansøge om enkeltydelser til dækning af den egenbetaling der er påhæftet psykologkonsultationer, og som jo er vanskelige at honorere på sygedagpenge/kontanthjælp og pension. Jeg ved således ikke hvilken regel det er efter, men Jeg ved at hende sagsbehandleren Jeg ringede til, og som havde skrevet under på de papirer jeg modtog med posten, sagde, at det ville jeg helt sikkert kunne få, når det var en læge der havde foreslået det. Så ved jeg ikke hvad man skal ligge i dét? :-S Der burde vel ikke være forskel på, om en læge anbefaler det eller ej. Er der for resten nogen herinde, som er klar over - om den nye pensionsreform har betydning for de førtidspensionister der ønsker at tage pensionen med til et udland? Jeg har en kammerat som har forelsket sig i en Thailandsk kvinde, og han fik tilkendt pension pr. 1.3.13. Han er i tvivl om, om han stadig kan tage pensionen med derud, eller om det eventuelt kun er en del af den, han kan medtage? Ved nogen noget herom?

Angående dine enkeltydelser, Peter - har du søgt sådan noget før, eller? Jeg har aldrig prøvet det, og Jeg ved således ikke hvad der er op eller ned på det hele?
Fallenten87 er ikke logget ind   Besvar med citat