Se enkelt indlæg
Gammel 21-05-2013, 18:12   #16
gje
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2012
Indlæg: 25
Styrke: 12
gje er ny på vejen
Jeg er helt enig i at man skal være forsigtig med at tro på Ekstrabladet, og man kan selvfølgelig også justere ved at ændre forskudsregistreringen.

MEN Man er jo ikke syg "på deltid" eller har flere arbejdsgivere som et fradrag skal deles imellem - det er jo det der er formålet ved at fradrag specificeres på måned, uge, dag - så når kommunen beregner sygedagpengene månedsvist, skal der selvfølgelig anvendes månedsfradraget. Hvordan skal jeg ellers sikre mig at jeg får hele mit fradrag? Jeg er jo bestemt ikke interesseret i at låne penge ud til Skat - hele miseren opstår i forvejen af at sygedagpengene bliver beskåret.

Jeg er godt klar over at mange her på K10 har helt anderledes økonomiske problemer. Dog er de 7-8000 kr. jeg får mindre i sygedagpenge pga. søgnehelligdagene ret meget i mit budget. Og at mit fradrag så ikke udnyttes 100% betyder at jeg så kan lægge 2-3000 oveni.

Jeg har i dag kontaktet kommunen, og det bliver spændende at se hvad de finder ud af Af kommentarsporet på Ekstrabladet fremgik det at flere kommuner har brugt samme beregningsmåde.
gje er ikke logget ind   Besvar med citat