Se enkelt indlæg
Gammel 09-06-2019, 16:15   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stina1 Se meddelelser
Men nu vil de lige pludselig sende mig til psykiatrisk udredning.

Jeg er sååå vred. Det er så uforskammet
De har kontaktet min praktiserende læge for at forhøre sig om min psyke nu og tidligere, men er det ikke på grænsen til ulovligt?
Ro på.

Jeg blev tilkendt fp i slutningen af 2009, og du vil kunne finde gamle tråde fra den periode, som viser, at der opstod en tendens til, at alle (eller ihvertfald de fleste) skulle omkring en psykolog eller psykiater før der blev tilkendt fp.

Jeg selv var igennem en undersøgelse ved en erhvervspsykolog, den tog, så vidt jeg husker, ca. 3 timer.

Og dengang erfarede både jeg og andre, at en udtalelse fra psykiater eller psykolog oftest var det sidste tiltag fra kommunens side. Udtalelsen fra psykolog/psykiater blev dét der afgjorde sagen.
For mit eget vedkommende fastslog psykologen, at jeg intet fejlede psykisk, men at der ikke var tvivl om, at mine kroniske rygsmerter havde påvirket både min hukommelse og koncentration.
Samtidig slog psykologen fast, at min arbejdsevne var nedsat i alle erhverv, og antydede meget kraftigt, at han undrede sig over, at jeg ikke var tilkendt fp forlængst.

Så min anbefaling er, at du siger "ja, tak" til psykiatrisk udredning. Også selvom, og måske især fordi, du ikke mener du fejler noget psykisk. En psykiater/psykolog vil kunne "lukke den dør", så kommunen ikke på et senere tidspunkt kan få "sjove idéer".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 09-06-2019 kl. 16:21.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat