Se enkelt indlæg
Gammel 13-01-2013, 22:22   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
vil fraråde og blive ansat i en familievirksomhed
her kan kommunen netop gå ind og sige det ikke er en uvildig afprøvning
Her er jeg helt enig.

Hvis et familiemedlem skal ind og vurdere dig, og aflægge rapport til kommunen, så kan jeg forestille mig, at det kan blive problematisk.

Det er jo noget helt andet end det stribe har oplevet i forb. med en ansættelse i mandens virksomhed, for her er der jo ikke tale om, at ægtemanden skulle vurdere noget som helst.

Men hvis det handler om, at du gerne vil bevare den arb.evne du har oparbejdet, og måske har det skidt med, at gå hjemme, så synes jeg du skal snakke med din sb om det.

Da jeg var i min sidste virksomhedspraktik havde jeg en meget tæt kontakt til en konsulent fra anden aktør, så denne havde fået et indtryk af hvad jeg var "for en størrelse" og havde helt styr på mit fravær, mine mødetider o.l.

Så det eneste virksomheden skulle gøre var, at fortælle hvilke opgaver jeg havde udført og så fortælle om de var tilfredse med min udførelse af arbejdet.

Så hvis du ønsker, at praktikken i familievirksomheden skal fungere som en arb.prøvning, så prøv at foreslå din sb, at der bliver tilknyttet en jobkonsulent, som kan være kontaktperson, altså en du kan kontakte hvis noget ikke fungerer ell.l., og denne kan evt. komme på besøg i virksomheden og se med egne øjne hvordan tingene foregår.

Hvis sb slet ikke er med på den idé, så kan du jo foreslå, at du kommer i praktik i familievirksomheden indtil kommunen har fundet en anden praktik til dig, sådan, at du kan vedligeholde din arb.evne og komme lidt ud.

Brug meget gerne de argumenter, som jeg har skrevet her.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat