Se enkelt indlæg
Gammel 23-12-2012, 01:19   #13
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Enhedslisten har haft den oppe og vende mange gange og der er ikke sket en døjt alligevel.
Det kan godt være, at det er lidt sortseer agtigt, men vil bare sige, at man desværre ikke skal sætte forventningerne for meget i vejret.
Jeg syntes som sagt, at det er et rigtigt godt forslag og giver det min fulde støtte. Og det er da også rigtigt, at der slet ikke sker noget hvis man ikke råber op.
Alternativet til en underskriftsindsamling, kunne være at opfordre til, at skrive direkte til diverse folketingsmedlemmer. Eventuelt lave et standard brev, som folk så bare kunne kopiere og sende ind. Så kommer man lidt mere direkte i kontakt med dem inde på Christiansborg. Og får de lige pludselig 10.000 enslydende emails dumpende ind i inboxen, så tror jeg det vil sende et stærkere signal (da det ofte "kræver" lidt mere at sende en email end bare, at skrive under på en online underskriftsindsamling).
Under alle omstændigheder, så skal de gøres opmærksom på stemningen derinde, lige meget om det er en brev-/email kampagne eller en underskriftsindsamling.

Edit:
Jeg har også selv flere gange haft det i tankerne, at det ikke kan passe, at folketinget bare kan vedtage deres egne løn- og pensionsgoder. Der må være en uvildig instans, som man kan få til, at gå ind og sige stop. Det hjælper ikke noget, at sige "jamen, vi kan påvirke dem ved valget og stemme dem ud, som kun stemmer for stigninger" - for det sker ikke og nye der kommer ind rager også næsten alle til sig. Desværre har jeg ikke haft overskud til, at finde ud af om vi reelt har en form for "veto-ret" overfor de ting. De er jo trods alt ansat for, at tjene os.

Sidst redigeret af GentleGiant; 23-12-2012 kl. 01:22.
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat