Emner: Tortur !
Se enkelt indlæg
Gammel 19-09-2007, 23:06   #18
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Kontanthjælper skal til samtale, hvis de melder sig syge

Hvis Vibeke Jensen fra Ølgod bliver syg, skal hun ringe inden klokken 8 og melde sig syg. Ellers får hun ingen kontanthjælp. Den er hun med på. Men fremover bliver hun også indkaldt til sygesamtale den samme dag eller dagen efter, hun melder sig syg. Det nægter hun. Derfor har Vibeke Jensen ikke skrevet under på det brev, som Beskæftigelsesservice på Energivej i Ølgod har givet til hende og de andre brugere. Hun føler sig umyndiggjort og sat tilbage til børnehaveklassen.

Uddrag af brevet fra Ølgod
Ved opringning om sygemelding vil borgeren samtidig blive indkaldt til en sygesamtale samme dag eller dagen efter hos kontaktpersonen. Samtalen kan foregå på Energivej 11 eller i borgerens eget hjem. Ved sygesamtalen drøftes mulighed for, at den sygemeldte kan møde på trods af sygdom / smerter / helbredsmæssige begrænsninger.

sakset fra LAs forside i dag 19 sep. 07.

Det må være hårdt at være kontanthjælpsmodtager. Nu ved jeg godt dette forum er for fleks og FTP...men men der er flere fleksere her som er kontanthjælpsmodtagere eller som søger fleks eller FTP eller er smidt på kontanthjælp fra sygedagpenge og jeg tænker på dem tit.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat