Se enkelt indlæg
Gammel 04-01-2018, 23:23   #1
octagon
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-09 2008
Indlæg: 15
Styrke: 16
octagon er ny på vejen
Har tidligere haft førtidspension - ny tildeling mulig?

Hej,

Jeg er kommet i vildrede omkring en tilkendelse af førtidspension som jeg fik i 2010. Baggrunden var en diagnose for Epilepsi som jeg havde fået, og hvor jeg igennem en årrække havde gennemgået forskellige behandlingsforløb, som desværre ikke virkede. Dette medførte at min arbejdsevne blev vurderet som - om jeg så må sige - "ikke eksisterende", da jeg havde anfald af varierende styrke og frekvens - sommetider med uger imellem anfaldene, og sommetider med adskillige (>10) anfald pr. dag.

På den baggrund blev jeg 2010 tilkendt førtidspension.

Jeg modtog denne pension gennem flere år, men kom ind i en længere periode hvor jeg følte en mærkbar forbedring af min tilstand - så meget, så jeg valgte igen at forsøge med job. Jeg startede således med at søge job igen, men kunne ikke få noget job i Danmark. Jeg søgte derefter i de øvrige Skandinaviske lande, og fik et godt tilbud fra Norge, hvor jeg således flyttede til, og startede på jobbet. I den forbindelse holdt jeg vejret og afmeldte min førtidspension, da det ikke længere så ud til at den var nødvendig.

Jeg fortsatte på arbejdet og alt syntes at gå rimeligt - indtil for ganske nylig hvor Epilepsien pludselig brød ud igen med fuld styrke. Min antagelse om, at den var permanent forsvundet, var således forkert. Jeg har nu (i Norge) gennemgået en række nye undersøgelser, og her er der kommet frem til, at der ikke er nogen chance for permanent forbedring med mindre et risikabelt kirurgisk indgreb foretages - og selv med dette er der ingen garanti.

Jeg overvejer derfor at flytte tilbage til Danmark, da jeg har min familie der, og søge om FP på ny. Kan det overhovedet lade sig gøre, eller kan jeg lige så godt opgive ideen

Jeg håber at I har et godt råd. På forhånd tak.
octagon er ikke logget ind   Besvar med citat