Se enkelt indlæg
Gammel 15-04-2008, 19:36   #4
Louise
Hvor skulle jeg ellers være
 
Louises avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Lokation: København
Alder: 48
Indlæg: 127
Styrke: 17
Louise er ny på vejen
Lyder som en rigtig god ide med at starte en tråd ang dette.
Jeg er også begyndt at søge bil, den skulle jeg søge igennem handicapcentre syd, hos en sagsbehandler. Efter at hun havde modtaget min ansøgning, var jeg til et møde hos hende. hun oplyste mig om hvor mange penge jeg ville få, hvis jeg blev godkendt. Hun gennemgik så min ansøgning sammen med mig.
Når man søger bil er det vigtigt at man i sin ansøgning skriver meget præsis hvad man skal bruge bilen til, alt fra venindebesøg, aktiviteter til praktiske gøremål, både for dig selv og dine børn. For da hun gennemgik min ansøgning, så var der mange ting hun hurtig kunne finde en anden løsning på., f.eks forventes der at faren tager ca halvdelen af de ting, man skal med børnene, så ville hun mene at venner og familie også kunne besøge mig, hvis mine børn skulle se dem, og jeg kunne besøge dem hvis jeg var alene( så kunne jeg tage min mini crosser) ja sådan var meget af mødet, men hun sagde til mig, at hun selvfølgelig godt kunne forstå mig som mor, og dette behov man havde for at kunne have et mor-barn forhold, og at man selvstændigt kunne udføre nogle ting, men at hun ligeledes også ville gøre mig opmærksom på, hvor svært det var blevet at få bevilliget bil. Hun ville dog lige vente med at starte ansøgningen efter hvad jeg bliver visiteret til, om det er pension eller fleks, jeg er nemlig stadig på sygedagpenge.
Om jeg får afslag, ved jeg ikke, jeg har i øjeblikket fået bevilliget taxa-kørsel til mine piger om morgen, så de kan komme i børnehave.
Jeg ved selvfølgelig ikke, om det er samme procedure i alle kommuner.
Skriv endelig når du har snakket med dem i morgen, det kan jo være interessant at høre om det er forskelligt fra kommune til kommune.
Louise
Louise er ikke logget ind   Besvar med citat