Se enkelt indlæg
Gammel 05-07-2010, 16:31   #159
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.795
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Slagelse svar og gensvar...

Kære Peter Hansen


Tak for din henvendelse vedr. Slagelse Kommunes offentliggørelse af sociale sagsbehandlingsfrister, der i forhold til Hjælpemiddelområdet p.t. ikke a´jourført korrekt i forhold til Retssikkerhedslovens bestemmelse om, hvorledes og hvilken sagsbehandlingsfrist, der offentliggøres.

Slagelse Kommune er opmærksom på problemstillingen, som vil blive løst, når der i september 2010 er taget politisk stilling til Slagelse Kommunes nye sagsbehandlingsfrister i forbindelse med godkendelse af en Kvalitetsstandard på hjælpemiddelområdet. Når Kvalitetsstandarden er godkendt, vil denne samt sagsbehandlingsfrister på hjælpemiddelområdet blive lagt på Slagelse Kommunes hjemmeside.

I forventning om, at vi i Slagelse Kommune snarest har løst problemstillingen, vil jeg endnu en gang takke dig for din opmærksomhed samt det fremsendte læsevenlige eksempel på, hvorledes offentliggørelse af sagsbehandlingsfrister kan praktiseres.

GENSVAR.

Tak, for dit svar.

Men som er fuldstændig uaccebtabelt da Slagelse kommune, som de andre 97 kommuner, den 14 april 2009 har modtaget et "hyrdebrev" fra tidligere velfærdsminister Karen Jespersen omhandlende en lovskærpelse L117 med retsvirkning den 1.april 2010 netop en skærpelse vedrørende vedtagelse af sociale sagsbehandlingsfrister og offentliggørelse af samme.

For ca 3 år siden henvendte jeg mig første gang til Slagelse kommune desangående og nu er Slagelse af den mening at Retssikkerheden endnu engang kan udskydes til sep 2010.

For at politikerne kan danne sig et billede hvor let det kan gøres se følgende: http://www.horsenskom.dk/OmKommunen/...010%20pdf.ashx

Jeg forventer en hurtig reaktion på dette lovbrud fra en lov der blev vedtaget af Folketinget den 1.juni 1998 og som skulle give de svageste borgere et minimum af retssikkerhed.
Dette på trods af at enkelte politikere er begyndt at kalde os eller vores situation "Gøgeunge-agtigt"

Med venlig hilsen

Peter Hansen

CC.: Borgmester Lis Tribler, A

Sidst redigeret af phhmw; 05-07-2010 kl. 17:04.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat