Se enkelt indlæg
Gammel 27-03-2015, 21:58   #8
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Hej Mukke

Sidder her og læser dine tråde igennem og stoppede ved denne. Jeg har selv lige været i praktik og husker godt angsten for om et godt praktiksted findes. Det gjorde det for mig.

Mht at finde praktikken er det min erfaring Springbræt er rigtigt gode til at finde et praktiksted. Du skal selvfølgelig komme med input til hvad du kan se dig selv beskæftige dig med, men det er Springbræt der skal finde praktikstedet. Min erfaring er at de har et godt virksomhedsnetværk og ret hurtigt finder et sted.

Små kontor job er der god mulighed for. Jeg kan anbefale patientforeningers hovedkontor som ofte ligger i Kbh. De er som oftest små steder med ikke så mange ansatte. De er vant til at tage hensyn til diverse skånebehov idet de jo i sagens natur samarbejder med mange på forskellig måde frivillige. Det sted jeg kender har flere handicappede fastansat. De bruger IT da megen kommunikation udad foregår via hjemmesider. Så der kan du nok også få lov at bidrage med din nysgerrighed op IT.

Krydser fingre for at praktikken lander snart så du kan nå at få et langt forløb inden dit ressourceforløb slutter. Jeg vil lige bemærke at selv om en virksomhedspraktik i første omgang etableres for 13 uger kan det sagtens forlænges hvis der er grund til det.

Go lørdagaften
Akvamarin
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat