Se enkelt indlæg
Gammel 03-12-2017, 18:25   #276
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kio Se meddelelser
Ligeledes skriver han:
"Du skal huske at medbringe dit NemID nøglekort til samtalen, så vi kan gå direkte ind på Sundhed.DK sammen - og se hvor du har været i behandling."

Og hvad er så formålet med dette... andet end at trække tiden ud ?

Jeg har hele mit liv passet på mig selv, og i 18 år på min nu 21 årrige smukke datter, jeg er udpræget IT nørd, har været inde på Sundhed.dk jeg ved ikke hvor mange gange, jeg har 100% styr på hvilke behandlinger, og hos hvilke læger jeg har været til behandling hos, jeg har i mange år sørget for at få kopi af alle læge journaler og attester, et par gange via aktindsigt bl.a. iht sundhedslovens § 37 og 38, fordi nogle inkompetente læger heller ikke kender loven... Så hvad er formålet så med at jeg skal ind på Sundhed.dk med ham ?

Her vil jeg i øvrigt bede om at jeg må slette alle browserdata bagefter på pc'en så den ikke gemmer mine logins.

Det må de IKKE gøre!

"192. I forvaltningslovens § 32 er der fastsat en bestemmelse, som har til formål at præcisere, at de personer, der virker i den offentlige forvaltning, ikke må skaffe sig fortrolige oplysninger, som ikke har betydning for det arbejde, de udfører. Det gælder såvel indhentelse af oplysninger fra andre myndigheder, som fremskaffelse af oplysninger, der er i myndighedens egen besiddelse, f.eks. fra ældre sager i arkiv. Bestemmelsen er dog ikke til hinder for, at myndighedens personale på sædvanlig måde samarbejder om løsning af myndighedens opgaver, eller for, at de sædvanlige sagsbehandlingsrutiner med f.eks. »tilaktering« af principielle sager følges."

Hvis du logger på sundhed.dk, og sagsbehandler kigger dig over skulderen, kan sagsbehandler risikere at se, ting der IKKE er relevante for sagsbehandleren.
Så det vil være et brud på forvaltningslovens §32.

Det er af samme grund at sagsbehandlerne bruger alle de blanketter til at indhente oplysninger fra behandlere. For at de kan spørge præcist ind til det der er brug for, for at behandle sagen.

At jeg har brækket armen da jeg var 12 år gammel, er f.eks. irrelevant ift min beskæftigelsessag. Hvis jeg loggede på sundhed.dk, ville den hændelse fremgå på siden, i oversigt over hvor jeg har været i behandling. Så hvis min sagsbehandler kiggede mig over skulderen, ville sagsbehandler i princippet anskaffe oplysninger, der er irrelevant for sagsbehandlers arbejde.

Så det synes jeg bestemt ikke du skal gøre!

http://www.socialjura.dk/content-sto...2-1986/#c14074

http://www.socialjura.dk/content-sto...rvaltningslov/

Hvis jeg fik sådan et brev, ville jeg svare:

"Hej Mxxxx xxxxx

Du skriver at jeg skal medbringe mit nem-id, så vi sammen kan logge ind på sundhed.dk, og se hvor jeg har været i behandling.
Jf forvaltningsloven §32, må du ikke skaffe dig fortrolige oplysninger, der ikke har relevans for min beskæftigelsessag.
Hvis du kigger med på min sundhed.dk profil, risikerer du at komme i besiddelse af sådanne oplysninger.
Jeg tænker at du har interesse i at følge loven.
Derfor vil jeg i stedet foreslå, at jeg hjemmefra, skriver en liste med relevante behandlingssteder, og medbringer til mødet.

Hilsen Kim Osbøl"

Sidst redigeret af MistyMiss; 03-12-2017 kl. 18:45.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat